Menu

Turbo-rupa je za Volvo prevaziđen pojam

Turbo-rupa je za Volvo prevaziđen pojam
Turbo-rupu ili turbo lag je po definiciji nemoguće u potpunosti eliminisati, ali Volvo naporno radi na tome da bude što neprimetnija.
Volvo trenutno nudi samo 4-cilindrične motore, ali kako bi kompenzovali nedostatak 6-cilindričnih motora koje (na našu žalost) više ne proizvodi, sada 4-cyl motore nadograđuju turbo punjačima. Korišćenjem turbine za dobijanje brojki “šestaka” često dolazi do nastanka turbo rupe, ali Volvo je došao do nekih inteligentnih rešenja.

Tu je naravno, novi T6 motor koji kombinuje turbinu i kompresor što omogućava momentalan odziv na pedalu gasa, ali Jason Fenske sa YouTube kanala Engineering Explained objašnjava dva još interesantnija pristupa koje Volvo takođe koristi.

Prvi metod, nazvan ” Power Pulse” je prisutan samo u twin-turbo D5 dizel agregatu. Ovaj sistem koristi električni kompresor koji služi da napuni eksterni rezervoar vazduhom koji će zavrteti turbinu. Kada pritisnete pedalu gasa naglo, vazduh iz pomenutog rezervoara će kroz izduvnu granu doći do prve od dve turbine i tako će zavrteti impeler turbine mnogo brže nego kod konvencionalnog sistema.

Druga metoda je primenjena kod Volvo T8 twin-engine hibridnog pogona, koji kombinuje turbo/kompresorski T6 benzinski agregat sa električnim motorom smeštenim kod zadnje osovine. Ova kombinacija sama po sebi ne utiče direktno na turbo rupu, ali svakako da električni motor i kompresor zajedno eliminišu nedostatke turbo pogona.
Za detaljnije objašnjenje pogledajte video:
Text/ Photo: I. Jankovski / roadandtrack

 

Slični tekstovi

Komentari