Menu

Top deset karavana ’90-tih (drugi deo)

Top deset karavana ’90-tih (drugi deo)

Kultni karavani devedesetih… Serijal koji smo započeli pre nekoliko dana nastavljamo u ovom tekstu. Za razliku od prethodne liste, na ovoj su izdominirali “japanci”… Za one koji su propustili prvi tekst, evo linka prvog teksta o karavanima koji su obeležili ’90-te.

Pa da nastavimo tamo gde smo stali, krećemo od broja:

6.Nissan Stagea 260 RS

Photo:Japanese-Sports-Cars

Photo:JapaneseSportsCars

Ovaj Nissan pojavio se 1996 godine. Imao je motor od 2.600 kubika snage 280 konja. Perfomanse su takve da ih se i današnji brži karavani ne bi postideli: maksimalna brzina 243 km/h uz ubrzanje od 6 sekundi do stotke. Ovi podaci ne treba da čude kada se ima u vidu da je Stagea mnoga toga delila sa tadašnjim Skyline-om.

7.Mitsubishi Legnum VR-4

youtube

Photo: youtube

Ovaj Mitsubishi proizvodio se od 1997-e godine. Pokretao ga je V6 motor od 2.500 kubika, sa 276 konja. Perfomanse još bolje od gore pomenutog Nissan-a: 245km/h i ubrzanje do sto za 5,7 sekundi. Za one koji su zaboravili, M3 e36 sa 321 KS je imao identično ubrzanje.

8.Subaru Legacy Touring Wagon GT-B

Photo: Pinterest

Photo: Pinterest

Legacy je pokretao bokser motor od 2.000 kubika potpomognut sa dva turbo punjača. Snaga je iznosila oko 276 konja, dok je pogon bio na svim točkovima. Ovaj twin turbo se pravio samo sa volanom na desnoj strani jer druga turbina (ona sa leve strane) iz određenih tehničkih razloga nije ostavljala dovoljno prostora za upravljački mehanizam. Osim ovog “problema”, ovaj Legacy je poznat i po “turbo dead zone” koji se javljao u momentu kada jedna turbina prestaje, a druga se još uvek nije zavrtela. Nismo pronašli podatke o perfomansama, ali jesmo informaciju da je bio izuzetno popularan među mlađom publikom jer je zbog svoje snage omogućavao vožnju u rangu daleko snažnijih automobila.

9. Toyota Caldina GT-T

Photo:PerfomanceForums

Photo:PerfomanceForums

1998- godine ova Toyota je “napala” konkurenciju sa motorom od 2.000 kubika koji je razvijao 252 konjske snage, naravno uz pomoć turbine. Pogon je kao i kod Subarua bio na svim točkovima. Ni za ovu Toyotu nismo uspeli da pronađemo perfomanse, ali imajući u vidu snagu ne verujemo da je bila brzina bila ispod 230 km/h. Ubrzanje? Pa verovatno negde između 6 i 7 sekundi.

10.Volvo 850R Wagon

Jednog Šveđanina predstavili smo prošli put, danas je na redu drugi. Saab vs Volvo. Večita borba Titana na severu Evrope. Za Saab su govorili da je bio jedan od najupravljivih automobila velike snage sa prednjom vučom. Iako daleko kvalitetniji, izgubio je trku sa ovim Volvoom najviše zahvaljujući marketinškim potezima kojima je Volvo pribegao – glavni oslonac bila je jedinstvena žuta boja koja je ostala prepoznatljiva za 850R dok se 9-5Aero Turbo izgubio u masi ostalih Saab-ova bez da je uspeo da razvije sopstveni imidž. Inače, motor ovog Volvoa je imao 2.300 kubika snage oko 250 konja. Maksimalna brzina iznosila je 240 km/h uz ubrzanje 7,4 sekunde do 100m/h.

Tekst: Zoran Glavaški

Slični tekstovi

Komentari