Menu

Top 10 karavana ’90-tih (I deo)

Top 10 karavana ’90-tih (I deo)

Koliko god da su mi bili mrski kada sam bio klinac, toliko su mi danas gotivni. Praktični, lepi, još ako su sa moćnim motorom predstavljaju pravi penicilin za napaljene trkače hothatch-eva. Do ozbiljnije ekspanzije došlo je devedesetih kada su se pijavili primerci sa 300 konja, pa čak i više…

U dve tekstualne ture za vas izdvajamo Top 10 karavana iz devedesetih koje bi smo rado posedovali.

1.AUDI RS2

Audi_RS2v2

Moj omiljeni karavan svih vremena. S obzirom da smo ga opisali pre par dana, ovaj put samo ukratko: simbioza Porsche-a i Audija izrodila je jedno od najintrigantnijih čuda ’90-tih koje je iz 2.200 kubika potpomognutih turbo punjačem razvijalo 315 konja. Ubrzavao je 4,8 sekundi do sto i razvijao maksimalnu brzinu od preko 260km/h.

2.SAAB 9-5  ESTATE TURBO Aero

Jedan od dva skandinavska konkurenta u svetu brzih karavana. Svojevremeno proglašen od strane Jeremy Clarksona za jedan od najboljih automobila sa prednjom vučom. Upravljiv, stabilan, pouzdan, zabavan. I ozbiljno brz. Četvorocilindrični motor od 2.300 kubika sa 16 ventila razvijao je 230 konja. Ubrzanje je čak i za ovo vreme više nego ubedljivo (7,3 sekunde) dok je maksimalna brzina iznosila 240 km/h.

3. BMW M5 Touring (e34)

photo source: bmw_blog

photo source: bmw_blog

Prvi karavan ikada napravljen u M diviziji bio je M5 e34 1992 godine. Napravljeno ih je svega 891. Imali su motor od 3.800 kubika sa 340 konja. Ubrzanje je iznosilo 5,9 sekundi do je maksimalna brzina bila elektronski limitirana na 250km/h.  Bilo ih je i u Srbiji, svojevremeno sam čak čuo da je dva komada posedovao isti vlasnik.

4. E55 AMG Station Wagon (w210)

photo source: pinterest

photo source: pinterest

Ni masivnijeg ni bržeg čudovišta od ovog AMG-a. V8 od 5.500 kubika razvijao je 354 konjske snage zahvaljujući kojima je ubrzavao 5,7 sekundi do sto. Naravno, maksimalna brzina bila je elektronski ograničena na 250 km/h.

5. Ferrari 456 Venice

photo source: isthatinfo

photo source: isthatinfo

E, ovo je posebna priča. Napravljeno ih je 7. Po specijalnoj porudžbini brata Sultana od Bruneja. Kada je došlo vreme isporuke, čovek se predomisli i preuzme samo 6. Trač kaže da je cena pojedinačnog modela iznosila 1,5 Miliona USD.

Sa 5.500 kubika i V12 motorom najmoćniji je na današnjoj listi. 436 konja omogućavalo je maksimalnu brzinu nešto malo preko 300 km/h uz ubrzanje od 5,2 sekundi.

Nastaviće se…

Tekst: Zoran Glavaški

Photo source:internet

Slični tekstovi

Komentari