Menu

Superiornost!

Superiornost!

Ovako bi glasio jedan od prevoda engleske reči “vantage”. Valjda je zato Aston Martin i krstio svoj kupe ovim imenom, iako i nije baš toliko superioran. Ili bar nije bio.

Elegancija je uvek krasila modele Aston Martina, engleski šarm, džentlmenski maniri, sportski duh. Ukratko, to je ono što se odmah primeti. Već sedam decenija kucaju srca Aston Martin automobila, čistokrvnih elegantnih sportista.

Naziv Vantage nosili su neki legendarni modeli, a prvi od njih 1951. godine  na modelu DB2 i to snažnije verzije. Ubrzo nakon ovoga Vantage je uspostavljen kao zaseban model. Najznačajniji su V8 Vantage koji je dizajnirao William Towns, spektakularni twin-supercharged V600 Le Mans i obožavani V8 Vantage. To je bilo nekad, a danas je ova sportska dinastija spremna da dosegne nove visine zahvaljujući novom Aston Martinu Vantage 2019.

Ovaj spektakularni Vantage je prepoznatljivog, ali smelog dizajna. Zadužen da donese inovativni izgled, ali da zadrži onaj prepoznatljivi šarm. Primetna je sličnost sa prethodnim modelom što se tiče same linije automobila. Dizajn prednjeg dela je dobio ono najbolje što je bilo prikazano na koncept modelu Aston Martin Vanquish Zagato. Pravo remek delo što se dizajna tiče. Mišićavi bokovi i široka hauba izražavaju agilnost.

Prednja i zadnja svetla su dobila nove oblike, sada deluju jedinstveno i daju automobilu novi identitet među sve više broju modela u gami. Ceo dizajn se vrteo oko toga da automobil bude što aerodinamičniji. Ogromni usisnik s prednje strane je zadužen da šalje vazduh ispod automobila kanalima gde je on potreban za hlađenje, ali i obezbeđuje napajanje vazduhom zadnjeg difuzora. Uloga ovog difuzora je da smanji turbulencije vazduha usled rotacije točkova.

Priča o dizajnu se nastavlja unutra, gde se oštre ivice pojavljuju u velikom broju naglašavajući agresivni sportski karakter. Pozicija sedenja je niža u odnosu na odlazeći model tako da ima više mesta za glavu. Menjač je grupisan u trougaoni oblik sa 4 dugmeta (PRND).

Srce ovog Vantage-a čini novi aluminijumski V8 tvin-turbo motor od 4 litra . Isporučuje 503 konjske snage i 685Nm. Sa samo 1530 kg u stanju je da od 0 do 100 km/h ubrza za oko 3.5 sekundi i može da dostigne maksimalnu brzinu od 313 kmh/h. Pogon je na zadnje točkove, a menjač takodje postavljen pozadi, ZF osmostepeni automatik. Ono što svi jedva čekamo su snimci zvuka, pošto je odlazeći model imao fantastičan zvuk.

Automobil dolazi sa dosta asistencija pri vožnji tako da ga mogu i početnici voziti. Recimo, po prvi put je u Aston Martinu elektronski zadnji diferencijal, koji je “prikačen” na elektronsku kontrolu stabilnosti i može da pretpostavi kako će se automobil ponašati i da na osnovu toga prenese snagu na određeni točak.

Aston Martin Vantage dolazi sa visokim paketom opreme, a opet kome ni to nije dovoljno, uvek može izabrati mnogobrojne opcije kože, alkantare, karbona i drugih materijala.
Već sad možete da rezervišete svoj model, a neke od cena koje su se pojavile glase 120 000 funti u Velikoj Britaniji, 154 000 evra u Nemačkoj ili 149 000 dolara za Američko tržište. Da li je mnogo ili je taman, procenite sami, mi bismo ga rado videli na testu.

Text/ Photo: S. Ćosić/ netcar show

Slični tekstovi

Komentari