Menu

Subaru proslavio 30 godina od pokretanja STI odeljenja

Subaru proslavio 30 godina od pokretanja STI odeljenja

2. aprila 1988. godine, Subaru je zvanično otvorio svoje sportsko odeljenje i nazvao ga Subaru Tecnica International, ili skraćeno – STI. Stoga, pre neki dan su proslavili 30. rođendan, a za to vreme uspeli su da osvoje tri WRC titule, četiri najbolja vremena na Nirburgringu u klasi i da naprave nekoliko neverovatno zabavnih, vozačkih automobila. U čast tridesetogodišnjice osvrnućemo se na istorijat ovog legendarnog odeljenja.

Čak i pre postojanja ovog odeljenja Subaru je radio na reli automobilima. 1972.godine predstavili su Leone (U SAD poznat pod imenom GL) i učestvovali u Australijskom Southern Cross Rally-u. Do duše bez većih uspeha, sve do 1989. kada prvi put nastupaju automobilom sa značkom STI – Legacy RS RA sa 220 konja.

1993.godine Subaru WRC tim potpisuje ugovor Škotskog vozača Kolina Mekrea. Tokom te godine Mekre je odvezao svoj Legacy do prve pobede u WRC šampionatu na reliju Novog Zelanda. Sezonu su završili na drugom mestu u generalnom plasmanu da bi naredne godine kao konstruktorski tim osvojili tri šampionata za redom. Trenutno, STI ima 47 pobeda i tri osvojena vozačka šampionata.
Pre par godina STI je rešio da se preorijentiše na trke izdržljivosti, kao što je 24. časa Nirburgringa gde takođe beleže dobre rezultate.

Takođe, ogromnu popularnost su stekli i sa putničkim automobilima, naravno, na krilima dobrih rezultata postignutih na reliju. 1992. godine pojavio se Legacy STI, ali samo za Japansko tržište. Dve godine kasnije dolazi WRX STI, kao i Impreza WRX Type RA STI sa naprednim diferencijalom kontrolisanim od strane vozača. Jedan od najcenjenijih modela, moglo bi se reći, remek-delo mehanike, pojavio se u ograničenoj seriji 1998.godine – Impreza 22B STI. Danas važi za izuzetno skupu i traženu roba među kolekcionarima.

Trenutno je aktuelan model WRX STI i biće još nekoliko godina, ali tu je i koncept Viziv Performance STI koji nagoveštava da STI odeljenje nema nameru da se tek tako preda.

Tekst/Foto: I.Jankovski/autoclassics.com

Slični tekstovi

Komentari