Menu

Rolls-Royce predstavio svoj prvi SUV – Cullinan

Rolls-Royce predstavio svoj prvi SUV – Cullinan

Sad se svi verovatno spremate da negodujete, da se pitate kuda ide ovaj svet i kada će SUV manija da prestane. Ali hajde malo bolje da razmislimo… Rolls-Royce je proizvođač kome je uvek luksuz bio glavni motiv za pravljenje automobila, ne i performanse. Iskreno, čudi me da ranije nisu rešili da naprave nešto ovako i ne samo što me čudi, već mi je i krivo jer smatram da je automobil pun pogodak!

Dizajn je prilično kutijast, robustan, ali pre svega elegantan i sa dosta hroma. Naravno, na prvi pogled je jasno da se radi o Rolls-Royce-u što je možda i najvažnije, dakle nisu odstupili od tradicije, a tradicija je takva da ima dosta retro elemenata poput prednjeg čuvenog grila. Čak ni točkovi od 22 inča ne izgledaju kao da su zalutali. Prilično sveže za današnje standarde.
Kada je vožnja u pitanju, nema sumnje da će biti pravi Rolls-Royce zahvaljujući aluminijumskoj osnovi podvozja koja ja predstavljena još kod Phantoma. Naravno, tu je i aktivno vazdušno vešanje, neizbežna tehnologija kod modernih SUV vozila jer prilagođava visinu i tvrdoću vešanja u zavisnosti od terena po kom se vozi.

Što se motora tiče imamo 6.75L tvin-turbo V12 sa 563 konja i 850Nm pri samo 1600RPM. Maksimalna brzina je ograničena na 250km/h. Prava zver bez sumnje.
Dugačak je oko 5.3 metara što je kraće od Phantoma, ali ga svakako čini jednim od najdužih automobila koje možete videti na putu. Ono što je interesantno da poseduje automatsku “rampu”, tj donji deo vrata gepeka koji je moguće opremiti parom stolica i stočićem u sredini.

Unutra, kabina kombinuje autentični Rolls-Royce luksuz sa jednostavnom i simetričnom fukncionalnošću. Centralna konzola je oivičena ručno obrađenim metalnim stubovima a gornji panel je presvučen u crnu kožu otpornu na vlagu i sunce. Ono što je najupečatljivije je drvo oblikovano u tri dimenzije.

Kao i kod svakog Rolls-Royce-a zadnja su sedišta su mesto gde želite da provodite najviše vremena. Do njih se dolazi, naravno, kroz tradicionalna “suicide” vrata. U ponudi su dve konfiguracije: sa tri mesta za sedenje kao i odvojena dva sedišta sa konzolom u sredini. U obe varijante zadnja klupa je razdvojena od prtljažnika staklom.

Potencijalni kupci Cullinana bi mogli da uzmu i Betley Bentaygu kao alternativu kao i Aston Martinov novi brend Lagonda koji će uskoro predstaviti svoj novi model koji bi trebalo da konkuriše Cullinanu. Početna cena ovog modela je 325.000$.

Tekst/Foto: I.Jankovski/internet izvori

Slični tekstovi

Komentari