Menu

Promocija: Mini Cooper S COUNTRYMAN

Promocija: Mini Cooper S COUNTRYMAN

Kada je BMW preuzeo MINI, dobar deo ljubitelja classic Minija trenutno je zamrzeo novi brend. BINI i Plastika neka su od imena kojima su “krstili” novorođenčad proizvedena pod šapom BMW-a. Međutim, za ovih 15-tak godina urađeno je mnogo – potpuno je revitalizovan brend koji je bio pred izumiranjem, proširen je i unapređen portfolio u toj meri da je danas MINI brend maltene premium segment vozila. Naravno, ono što obožavaoci classic-a nikad neće priznati iako dobro znaju da je istina – upravo je BMW sa novim Minijem napravio dodatnu vrednost classic-u vrativši interesovanje kupaca preko novog na stari, što najbolje potvrđuje činjenica da su danas cene classic-a u Nemačkoj od 7.000 evra pa do 50.000 evra za Cooper S u mint stanju. Slažem se da je prva generacija novog bila loša, kako sa aspekta motora iz Brazila, tako sa aspekta finalne obrade, ali je napredak koji je usledio toliko velik da je ono što donosi novi Countryman ne dobro, nego predobro!

U petak 24. Februara u prostorijama Mini Salona pod okriljem Delta Motors-a u Beogradu održana je promocija novog Countryman-a. PetrolHeads Asocijacija imala je čast i priveligiju da bude deo auditorijuma koji je pristustvovao ovom događaju.

Šta je ono što donosi novi Countryman? Pa dosta toga, a pre svega veće dimenzije i novu paletu motora koja uključuje i hibrid. Porastao je tj izdužio se za čitavih 20 cm. Veći i masivniji sa modifikovanim spoljnim izgledom auto je postao daleko dopadljiviji sa dozom agresivnosti kakvu imaju BMW braća po materi. Farovi su lepši i podsećaju na one sa Paceman-a tako da Countryman više ne deluje buljavo. Gril je uži nego na prethodnom modelu, dok je spojler ispod branika sa integrinisanim maglenkama po ugledu na novi Cooper S u hatch verziji.

IMG_5196

Kada je enterijer u pitanju, situacija se nije bitno promenila od prethodnog modela. Bio je lep, sad je još lepši. U oči upada crveni prekidač za startovanje motora. Ključ više nije potreban odnosno može sve vreme da ostane u džepu. Centralni ekran funkcioniše po princupi touchscreen-a. Sve u svemu osećaj je kao da se nalazite u space shutle-u. Definitvno je enterijer na nivou premium segmenta. Da ne zaboravim – zadnja klupa sada ima tri odvojena segmenta, tako da troje komotno sedi pozadi.

IMG_5212

Opšti utisak je da je spolja i iznutra posao odrađen besprekorno. Ovo više nije onaj fazon tipa ‘ajd da iskoračimo u SAV segment pa šta bude’, već fazon ‘ajd objasnimo kako pravi SAV (Sport Activity Vehicle) treba izgleda’. I bogami uspeli su u tome.

Što se tiče palete motora situacija je sledeća:

  • MINI Cooper Countryman: 3-cilindrični benzinac: 1 499 cc, snage 136 hp, max. torque: 220 Nm.
  • MINI Cooper S Countryman: 4-cilindrični benzinac: 1 998 cc, snage: 192 hp, max. torque: 220 Nm.
  • MINI Cooper D Countryman: 4-cilindrični dizel: 1 995 cc, snage: 150 hp, max. torque: 330 Nm.
  • MINI Cooper SD Countryman: 4-cylinder dizel: 1 995 cc, snage: 190 hp, max. torque: 400 Nm.
  • MINI Cooper S E Countryman ALL4: 3-cilindrični benzinac: 1 499 cc, snage: 136 hp, sinhronizovan sa električnim motorom, snage: 88 hp

Kada su motori u pitanju, a da sam ja u situaciji da se pitam, Cooper S motor bi “navio” na barem 210 konja, ne zato što je ovo malo, već da bi napravio veću razliku od SD motora, jer ipak je malo bezveze da se dizel od top benzinske verzije razlikuje  samo za 2 ks. Razumem da bi se time smanjila razilka između Cooper S i John Cooper Works koji je oko 230 konja, al onda se JCW navije na 250 i stvar bude rešena. A ako ima neko ko to može, onda je to BMW.

Novost je hibrid sa autonomijom od 40 kilometara i maksimalnom brzinom na struju od 125km/h. Kada rade u kohabitaciji, elektro motor pogoni zadnju osovinu dok je za prednju zadužen klasičan motor.

E sad, da ne bi na dalje uopšteno filozofirao o svakom ponaosob, fokus prebacujem samo na Cooper S varijantu Countryman-a jer ipak smo mi PetrolHeads-i pa volimo samo brze aute.

IMG_5203

Dakle, kakav je Cooper S? Po meni odličan. Imali smo priliku po završetku promocije da napravimo jedan krug “po kraju”. Imao je 8-mo stepeni automatski menjač sa polugicama na volanu za šaltanje brzina. Dugme SPORT smo aktivirali posle 50-tak metara i auto je odmah odreagovao – blago je štucnuo, prigušio se, a onda je došlo do eksplozije! Odjednom se začulo režanje, promenio se osećaj na volanu – postao je teži, krući, a verovatno su i amortizeri postali čvršći (barem tako fabrika tvrdi). Dr Jekyll i Mr.Hyde su zamenili uloge. Zvuk? To je neopisivo. Kakav SAV, kakvi bakrači, pa to se čulo ko da je Ilija Gromovnik u gepeku. A još kad smo pritisnuli gas…

Cooper S brutalno povlači i ni jednog momenta ta okrutnost ne popušta. Nismo izlazili van grada, pa ne bi navodio brzine, ali prosto imate utisak da što brže idete on bolje ubrzava, umesto da je obrnuto. Pri tome nema lelujanja karoserije, cimanja, onog osećaja da ste u džipu. Jok bre, ovo je ko da voziš utegnut sportski auto koji je namunjen do bola. Osećaj utegnosti je toliki da prvo što sam pomislio kada smo se “zaigrali” je da ga poteramo do Košutnjaka i isprobamo po krivinama iako je kiša padala to veče. Al ta ideja ostaje za neki drugi put ako nam ga budu dali na jednovno druženje.

IMG_5210

Fabrika navodi da je motor od 192-e konjske snage sposoban da ubrza za 7,5 sekundi sa manualnim menjačem, 7,4 automatika, i 7,2 automatika sa All4 pogonom što naš nije bio. Verujte da je subjektivni osećaj još bolji – ja sam bio ubeđen da je ispod 7 sekundi. Maksimalna brzina je 222 km/h u svakoj opciji, ali kao što rekoh nismo imali gde da ga isprobamo.

I to je otprilike ono što bi se moglo navesti kao prvi utisak sa promocije. Za više impresija potrebno je duže vremena za druženje sa Minijem, ali generalno ne odstupam od tvrdnje da je BMW sa novim Countryman-om odradio dobar posao. Za one koji su zainteresovani da ga probaju, Delta Motors organizuje promo vožnje, a zakazivanje se vrši u salonu Mini kod Ade.

p.s. cena baznog modela kreće od 25.000 evra. Cooper S koji smo mi vozili? Oko 40.000….

Tekst i Photo: Zoran Glavaški

Slični tekstovi

Komentari