Menu

Predstavljena nova generacija Mercedes A klase

Predstavljena nova generacija Mercedes A klase

U Amsterdamu je predstavljen, po mnogima automobil koji ne pripada Mercedesu, jer kakav je to Mercedes koji ima Renoov motor, manje od 5 metara dužine, tvrd je, odnosno neudoban i košta oko 20 000 evra (u osnovnoj verziji)?!

Odgovor na to pitanje ćemo moći da damo tek nakon testa A klase, za sad samo prenosimo ono što je viđeno u Amsterdamu. A viđeno je dosta toga, počev od samih izmena na eksterijeru, enterijeru, kao i opcija koje nudi.

A klasa se pristojno pozicionirala u C segmentu i ovo je neki logičan nastavak priče. Na prvi pogled automobil je veoma sličan sa novokomponovanim CLS modelom, o kojem smo već pisali. Nema tu ništa loše kada jedan automobil iz C segmenta liči da daleko skuplji, ali nije baš najbolje kada je to gotovo isti dizajn.

Dakle, ceo prednji kraj je pretrpeo izmene i sem sećanja na prethodni model nema ništa zajedničko sa njim. Novi oblik svetala već donekle poznat sa mečkine perjanice, modela AMG GTR, pa i sami otvori koji su restilizovani, prednji branici nalik na one sa nove E klase. Reklo bi se da je ovaj kompaktni gradski auto pokupio sve najbolje sa skuplje braće.

Ovde se dizajnerska priča ne završava, pošto je i zadnji kraj neznatno pretrpeo izmene, te je sad prisutna nešto zaobljenija linija nego ranije. Čak su i led svetla obla, poput onih sa prethodnih generacija Audijevog modela Q5.

Mercedes je izgleda rešio da u enterijeru igra na kartu luksuza, pa su prisutna odlična rešenja viđena na modelima C, E, S i CLS klase. Opet ima čime da se diči, jer je to sve ono što bi svaki kupac poželeo. Glamur CLS modela, udobnost S klase, a agilnost C klase.
Izmenjeno je sve što se nalazi ispred vozača, od volana, preko instrument table, pa sve do centralnog dela sa ventilacionim otvorima.
Ipak, najveća novina su dva ogromna ekrana, koje čini jedno staklo. Levi, odnosno ispred vozača služi da prikaže brzinu, obrtaje i standardne funkcije, dok je desni zadužen za multimedijalni sistem, kao i navigaciju. Iz Mercedesa poručuju da će vam automobil pomagati pri izborima nekih opcija pošto poseduje veštačku inteligenciju, a sve to prikupljajući informacije kojim ga “hranite” svakodnevno.

Sve je skladno, kako treba i lepo na oko. Na slikama deluje da su, iako je ovo najniži model u nomenklaturi, materijali jako kvalitetni. Osećaj napretka dodatno daju i fantastična ambijentalna svetla, koja omogućuju vozaču da izabere između 64 različite boje i na taj način učini prijatnijim boravak u automobilu.

Nije tajna da je nova A klasa porasla, valjda se i ona malo ugojila za ove praznike, ili ipak nije, ali je dobila na zapremini unutar kabine, ali i prtljažnika. To će svakako višim kupcima omogućiti malo više komfora, ako to uopšte možete tražiti od gradskog auta. Tu je novo ogibljenje, koje bi trebalo da bude kvalitetnije nego kod prethodne generacije, odnosno manje tvrdo.

Spisak agregata je za sad mali i sastoji se od dva benzinca od 1.4 i 2 litra, kao i od jednog dizela od 1.4 litara. Raspon snage je od 162 do 224 za benzince i 114 konja za dizel varijantu.

Jedna od opcija je i 4Matic pogon na svim točkvima koji bi ovde najviše doprineo boljem prenosu snage na podlogu.

Iz Mercedesa tvrde da će A klasa biti jedan od najsigurnijih automobila u svom segmentu na tržištu. Poseduje mnoštvo asistencija, pa ajde da krenemo redom…

Active Distance Assist DISTRONIC- prepoznavanje prepreke i automatsko kočenje.
Active Steering Assist- pomoć pri upravljanju u opasnim situacijama. Active Emergency Stop Assist- zaustavljanje u mestu.

Active Line Change Assist, kao i poslednja i verovatno jedna od najvrednijih opcija, takozvani PRE-SAFE PLUS. Prati zadnji deo automobila i omogućava da se izbegne sudar.

Dakle, prilično je zanimljiv spisak dodatne opreme, a ujedno i impresivan. Ko bude poželeo da sebe ili svoje najmilije počasti jednim ovakvim primerkom, moći će da ga poruči već na proleće.

 

Text/ Photo: S. Ćosić / web izvori

Slični tekstovi

Komentari