Menu

Poslednji pozdrav samuraja-Subaru WRX STI Final Edition

Poslednji pozdrav samuraja-Subaru WRX STI Final Edition

Svako ko nas prati i čita, do sad je naučio naš naziv – PetrolHeads. U skladu sa tim ide miris benzina, spaljenih guma, crvena zona obrtometra, adrenalin, žena koja vas svaki dan preklinje da ne vozite brzo, ali vi ne čujete to, jer osmeh pokriva ušnu školjku i pokazuje da ste zadovoljni, ispunjeni.

Svi jedva čekamo malo snega i leda ne bismo li radili ono što gledamo na relijima, po suvom, vlažnom, po snegu i ledu, ali uglavnom van asfalta. Tad se osećamo posebno, uživamo u svojim limenim ljubimcima kao da su daleko skuplji i po performansama jači, a u sebi potajno želimo jedan Mitsubishi Lancer Evolution ili Subaru Imprezu WRX STi.

Ova dva modela su bili veliki rivali, a kažem da su bili, jer je su čelnici odlučili da posle 5 generacija ovog legendarnog modela i 23 godine postojanja prestanu sa proizvodnjom. Trend, samo puka želja za parama, ili svest o zagađenju planete?! Mislimo da je glupost prevagnula i ne mogu da budem blag u kritici nikako.

Jedina lepa vest iz svega je što će subaru za svoj kraj ponuditi nešto najbolje do sad, ili bar tako na papiru izgleda. Subaru WRX STi Final Edition.


SAMO 150 primeraka će usrećiti nekoga, a mnoge od nas rastužiti, jer ni 150 000 nije dovoljno da eliminiše bol koja se oseti. Da ne bude da preterujem, ali ovo je kao kad vas napusti neko ko vam je bio jako blizak, koga ste voleli. 23 godine ljubavi, uživanja u svakom detalju automobiila, sumanutim brzinama po lošim putevima, vrhunskom pogonu na svim točkovima, duelima sa napucanim gradskim trkačima, ali i ismevanju skupih i našminkanih luksuznih terenaca kojima je Subaru očitao lekcije.

Subaru WRX STi 5. generacije je turbo benzinac od 4 cilindra, 2,5 litara i 305 konja i 407 Nm obrtnog momenta, što i nije u rangu prethodnih modela koji su pretili daleko jačim konkurentima, bar na papiru. Tako da nemojte da se zavarate njegovim velikim “krilom” pozadi, ipak ne leti, ali ubrzanje do 100 kmh nije loše (5,2 s).

U njemu je i 6-stepeni manuelni menjač, delimično klizni diferencijal, ali i vektorska kontrola obrtaja koji drže automobil zalepljen za podlogu, jer u svakom trenutku svaki točak ima onoliko snage koliko mu treba.

Brembo kočnice su zadužene za zaustavljanje, i to rade odlično. U principu, sve ovo je dovoljno da se zabavljate, a po ceni koja i nije toliko visoka.. Subaru Impreza WRX Sti košta oko 35 000 evra.

Final Edition košta oko 38 500 evra, a razlikuje se od “običnog” modela po tome što ima potpuno  elektronski diferencijal, koji odrađuje posao kako put zahteva. Motor je ostao isti, ali kočnice su poboljšane, tj. stavljene su veće Brembo kočione čeljusti.

Primetne su i kozmetičke izmene napred, pošto Final Edition ima malo agresivniji izgled, ali i pozadi je veći spojler. Unutrašnjost je identična, dakle kadice koje su zadužene da vas drže dok vi pokušavate da prkosite zakonima fizike. Tu je veliki displej, na kojem se nalaze sve informacije, mada ovakav auto osim za reli vožnju ima i praktičnu primenu, pa ne možemo reći da je to beskorisno i da je višak. Duž prednjih vrata, kao i kod menjača prisutni su bedževi sa napisom Final Edition.

Dakle, jedan od najprestižnijih bedževa, WRX STi, je dobio pojačanje, kao legenda Colin McRae, koji je svojevremeno pokazao zašto je njegov izbor bio baš Subaru, ali pošto ovo nije čas istorije, već oproštajno predstavljanje modela koji je sa Mitsubishi Lancer Evolutionom ušao na veliku scenu reli automobila. Sada je napušta, izlaze na mala pokretna, električna vrata. Menjaju katanu za elektro-šok…

Text/Photo: S. Ćosić/ web izvori

Slični tekstovi

Komentari