Menu

NEVS 9-3 Reinkarnacija baltičkog avijatičara

NEVS 9-3 Reinkarnacija baltičkog avijatičara

Skoro sam gledao švedski film “Čovek po imenu Uve” i umalo se nisam rasplakao u sceni kada dva najbolja prijatelja zauvek prekidaju svoje prijateljstvo onog trenutka kada shvate da jedan vozi Volvo, a drugi Saab. Autor je time želeo da objasni koliki je zapravo kult bio obožavanje jednog od ta dva automobila među Šveđanima… nešto poput Zvezde i Partizana kod nas. Na žalost, švedskom derbiju nije bilo suđeno da bude večiti.
Ako je nestanak Saab-a meni toliko teško pao, pretpostavljam da će Uve i njegovi sunarodnici dobiti želju da se demonstrativno bace u Baltičko more kada pročitaju sledeću vest.

Naime, 2012. godine, nakon što je Saab zvanično proglasio bankrot, kineska kompanija NEVS (National Electric Vehicle Sweden) je preuzela Saab u svoje vlasništvo. Plan je bio pretvoriti 9-3 u automobil sa električnim pogonom za kinesko i eventualno evropsko tržište. Početkom ove godine, kineska kompanija je najavila početak proizvodnje modela 9-3 kao i podatak o autonomiji od 300km sa jednim punjenjem, a u tom trenutku su imali preko 150 000 porudžbina. Danas su i zvanično potvrdili da proizvodnja počinje, naravno, u Kini. Osim toga, nije pruženo mnogo informacija. Takođe je bitno napomenuti da automobil neće nositi čuveno ime Saab kao ni logo jer je NEVS izgubio pravo na korišćenje. Reklo bi se da Šveđani ipak nisu sve prepustili slučaju.

Sudeći po fotografijama, čini se da Kinezi nisu uradili ništa po pitanju dizajna u odnosu na restilizovanu verziju modela 9-3 iz 2012. godine. Ako se zaviri u enterijer, moglo bi se reći i da su ga unazadili jer nema više zelenog pozadinskog osvetljenja instrument table, kao ni ostalih detalja inspirisanih kokpitom aviona. Još jedan znak da je definitivno besmisleno porediti ga sada već dalekim predakom.

NEVS najavljuje dve faze proizvodnje. Za sada je kapacitet fabrike 50 000 vozila godišnje. Nakon što dostignu drugu fazu, očekuju da će proširiti kapacitet na 220 000 proizvedenih jedinica godišnje. Takođe, sarađuju sa DiDi Chuxing, jednom od najvećih kineskih kompanija iz oblasti iznajmljivanja vozila, u razvoju druge i treće generacije svojih električnih vozila.

Šta vi mislite, da li će vest o električnoj verziji ovog zombi Saab-a proizvedenog u Kini obradovati Šveđane kao što je Uve? Meni ovo više izgleda kao sipanje džaka soli na jako duboku ranu.

 

Text/ Photo: I. Jankovski / saabplanet

Slični tekstovi

Komentari