Menu

Najsporiji sportski automobili: Pontiac Fiero

Najsporiji sportski automobili: Pontiac Fiero

Imao je sve predispozicije da postane ludiloooo od auta: više nego dopadljiv izgled, centralno postavljen motor, neobična i inovativna rešenja enterijera… Kad ono međutim…

Pojavio se 1983 godine i proizvodio se do 1988. Meni lično je zaista lep. I dan danas. Bio je prvi američki automobil sa centralno postavljenim motorom i do dana današnjeg ostao jedini koji se masovno proizvodio. Predstavljao je konkurenciju kultnoj Toyoti MR2, ali je za razliku od MR-a imao jedan ogroman nedostatak: motor. Agregat je bio plač majke Božije. Tuga. Em je bio preslab, em je bio nepouzdan.

Ajd prvo pouzdanost – od 130.000 komada koliko ih je proizvedeno za pet godina, 130 komada je imalo požar u motornom prostoru. Pri tome, da zlo bude veće, svaki požar se desio tokom vožnje!?

Inovativni momenti - zvučnici u naslonu za glavu

Inovativni momenti – zvučnici u naslonu za glavu

Drugo, snaga motora: verzija sa oznakom SE imala je motor od 98 konja i ubrzanje od 10.6 sekundi do sto. Još malo pa ko stojadin. Verzija GT je bila jača, V6 motor od 2800 kubika i 140 konja. Maksimalna brzina jače verzije iznosila je 202 km/h. Da napravimo poređenje: automobil koji je izgledao kao Ferrari i imao centralno postavljeni motor, bio je slabiji a posledično i sporiji od Golfa GTI druge generacije koja se na tržištu pojavila kada i Fiero. Uopšte ne mogu da razumem zašto nisu kulturno munuli neku motorčinu od 4000 kubika sa svojih 300 konja i napravili kultni automobil za sva vremena. A nije da nisu imali odakle da “pozajme”…

Elem, iako je postao meta sprdnje i omalovažavanja, vremenom je uspeo da se izbori za status u klasi sportskih automobila. Mnogobrojni članovi fan klubova u Americi uradili su ono što je fabrika trebala još onomad- ugradili lepezu motora značajno jače zapremine i snage. Najčešće se ubacuje Chevrolet small-block V8 ili GM 3800 supercharged, ali postoje entuzijasti koji se ne libe da ubudže i Corvette Z06 V8 od 505 konja.

800px-Fiero_with_LS3_Corvette_Engine

V8 od 505 konja – ovako je trebalo od samog starta

Osim toga Fiero je dobra baza i za izradu Ferrari replica, pre svega Testarossa-e i F355.

Tekst: Zoran Glavaški

Photo: wikimedia

 

Slični tekstovi

Komentari