Menu

Najava za novu WRC sezonu

Najava za novu WRC sezonu

Početak nove sezone WRC šampionata je zakazan za četvrtak 25. januar, a otvara ga čuveni Rally Monte-Carlo koji će trajati četiri dana. Očekujemo veoma uzbudljivu sezonu i trudićemo se da prenesemo sve važne informacije i zanimljive detalje, a na vama je da nas pratite kako biste bili u toku.

Kalendar
Ove sezone imaćemo 13 rundi voženih na četiri kontinenta – Evropa, Severna i Južna Amerika i Australija.
Što se tiče izmena u odnosu na prošlu sezonu, reli Poljske je sada izbačen iz kalendara nakon zabrinutosti FIA za bezbednost nakon nekoliko incidenata. Umesto Poljske, ove godine će se voziti u Turskoj, prvi put nakon 2010. godine, s tim što ovaj put to neće biti u Istanbulu, već na jugo-zapadu zemlje, u poznatom letovalištu Marmaris gde je planirano da se vozi uz obalu Mediteranskog mora.

Vozači i timovi
Monte Karlo će biti prilika da prvi put vidimo nove i interesantne postavke vozača i automobila.
Branilac titule Sebastijan Ožije i ove sezone će voziti Ford Fiestu WRC za ekipu M-Sport Ford WRT, iako je postojala neizvesnost da li će se saradnja produžiti. Naime, Ožije je od M-sporta kao jedan od uslova naveo da zahteva da se Ford priključi ekipi ako žele da ga zadrže u timu. Dogovor je postignut i Ford se vraća (u vidu podrške) nakon izlaska iz WRC-a 2012. godine, pa će se tim ove godine zvati M-Sport Ford WRT. Pored pomenutog Ožijea, na premijeri će preostale dve Fieste voziti i nove timske kolege, Elfin Evans kao i specijalista za Monte Karlo – Brajan Bufije.

Hyundai Shell Mobis takođe nastupa sa tri automobila, a i20 će voziti Andreas Mikelsen, Tijeri Novil i Dani Sordo.

Dugogodišnji vozač M-sporta, Estonac Ot Tanak će debitovati za ekipu Toyota Gazoo Racing vozeći Yarisa zajedno sa svojim Finskim kolegama Jari-Mati Latvalom i Esapeka Lapijem.

 

Za Citroen Total Abu Dhabi koji nastupa sa C3 WRC, ekipu će u Monte Karlu predvoditi Kris Mik i Kreg Brin. U tim se vratio i 43-godišnji šampion Sebastijan Leb i voziće Citroen na tri relija – Korzika, Meksiko i Španija. Kreg Brin će voziti preostalih deset relija, dok su za Kris Mika rezervisani svih 13 trka.

Reli Monte Karlo
U četvrtak očekujemo glamurozno otvaranje relija na Kazino Skveru u Monte Karlu, a nakon toga u večernjim časovima se voze dve etape u mračnim Alpima. Nakon toga u petak imamo tri izuzetno naporne etape ukupne dužine od skoro 145km i u subotu se vozi još pet etapa. Nedeljno finale je tradicionalno zakazano za vožnju Primorskim Alpima iznad Kneževine i sadrži dva izazova kroz legendarni planinski venac Col de Turini, gde se očekuje najveći broj gledalaca.

Monte Karlo se uglavnom vozi po asfaltu, ali nepredvidivo planinsko vreme donosi različite uslove. Takmičari moraju biti spremni na sneg, led i suv asfalt, često i kombinaciju svega toga u jednoj etapi, tako da je pametan izbor pneumatika od najvećeg značaja jer je potrebno naći savršen balans za sve uslove. Iskustvo će odigrati ključnu ulogu kada dođe trenutak procene vremenskih uslova.

Trapovi će biti podešeni za asfalt, gume kao što smo već rekli, razne kombinacije će biti u igri. Dve rezervne gume su obavezne kao i dodatni reflektori za noćnu vožnju u četvrtak.

Najveća novina ove godine jesu promenjene rute, od čega je čak 50% novo u odnosu na prethodnu godinu. Takođe, noćni klasik Thoard – Sisteron preko Col de Fontbelle će se prvi put u istoriji voziti u tom smeru.

Reli Monte Karlo je inače dragulj WRC šampionata i najstariji u kalendaru. Prvi put se vozio 1911. godine kada je osmišljen da promoviše Monte Karlo kao turističku destinaciju, a takmičari su kretali iz različitih evropskih gradova kako bi se svi sastali u Monaku.
1966. godina je ostala upamćena po kontroverznom ishodu kada su “ubice-džinova“ – Mini Cooper-i zauzeli prva tri mesta a nakon toga diskvalifikovani zbog navodnih povreda pravila vezanih za farove.

Preglede možete pratiti na kanalima Arene Sport i to u sledećim terminima:
Sub 27.1. 13h-14h,
Ned. 28.1. 09h -10h,

Ned. 28.1. 12h -13.30h

Za kraj, da se podsetimo najzanimljivijih detalja iz prethodne sezone:

 

Text/ Photo: I. Jankovski / web

Slični tekstovi

Komentari