Menu

Ilegal Race filming: Getaway in Stockholm

Ilegal Race filming: Getaway in Stockholm

Ilegal Race…Kada je holivudska A produkcija u pitanju, sve je jasno: krajem prošlog milenijuma su harale  Cannonball Race, početkom novog milenijuma Fast and Furious. Ali kada je underground produkcija u pitanju kojoj je zamah dao internet, a pun vetar u leđa YouTube, postavlja se pitanje koji filmić/klip je ostavio neizbrisiv trag u globalnom svetu uličnih trkača?

Iako je u ovom segmentu konkurencija jeziva, jer se samo u Beogradu, tokom jednog vikenda upload-uje na stotine kratkih klipova na temu gradskih jurcanja, a kamoli globalno, za nas malo starije iz PH to je svakako serijal Getaway in Stockholm.

O čemu se zapravo radi?

10 filmića, poprilično dugačkih sa aspekta današnje optimizacije dužine klipa za prosečnog YT korisnika, snimani su u Stokholmu u periodu od 2000-e do 2010-e.

Sve je počelo 2000-e godine, kada je snimljen prvi deo sa Porsche-om 911 TURBO. Iako potpuno intrigantan, prvi deo je odmah doživeo napade kritike na temu autentičnosti, naročito momenta kada počinje policijska potera za koju se i dan danas tvrdi da je bila iscenirana.

Međutim, godinu dana kasnije, u avgustu 2001-e, snimljen je kultni drugi deo, za kojim su balavali ne samo Šveđani već i cela planeta zajedno sa njima. Toyota Supra (sa jednom turbinom) navijena na 480 konja i Ford Escort Cosworth sa 450 konja odvezli su jednu od najluđih vožnji ikada zabeleženih na klipu, u gradskim uslovima, u potpuno otvorenom saobraćaju, sa sve policijom koja ih je jurila i kojoj su uspeli da pobegnu.

Za razliku od prvog dela, u autentičnost drugog dela niko nije sumnjao i to je bio momenat kada je legenda serijala Getaway in Stockholm počela da se rađa.
Da li je razlog daleko oštrije i brže vožnje u drugom delu bila posledica kritika posle prvog dela ili inspiracija i loženje usled svetske premijere prvog dela Fast and Furious koja se desila samo mesec dana pre snimanja Getaway 2. dela, verovatno nikada nećemo saznati.

Ako me sećanja ne vara, iako je svet ugledao kao naslednik, upravo ovaj deo je u Srbiji prvo stekao popularnost, ali i mistiku jer se jedno vreme uošte nije znalo koji automobil prati Supru, niti se znalo šta je uopšte prvi deo serijala, ako je ovo što sada prvi put vidimo u životu već dobilo u nazivu broj 2.

S obzirom da tada nije bilo YT-a, internet konekcija katastrofa loša, sajtova da ih na prste možeš pobrojati, downolad-ovati snimak sa neta bilo je teže nego roditi mečku, posebno imajući u vidu da je dužina snimka preko 20 minuta. Narezivanje na CD se podrazumevalo i to ne jednog CD-a već nekoliko, jer je redovna praksa bila da kome god da pustiš snimak taj isti ti odmah zapleni disk.

Do kraja prve decenije XXI veka, snimljeno je još osam naslednika, ali je upravo ovaj drugi deo postao i do dana današnjeg ostao prvi među jednakima. Filmići koji su naknadno snimani za glavne aktere imali su sledeće automobile:

GIS 3: Honda NSX; GIS 4: Honda NSX vs Chevrolete Corvette, GIS 5: Mazda RX7; GIS 6: Dodge Viper GTS vs Porrsche GT3;  GIS 7: BMW M3 e46 CSL supercharged vs BMW M5 e39; GIS 8: Audi RS6 vs Honda CBR 1000 RR; GIS 9: two Porsche 911 GT3; GIS 10: Porsche 911 GT3 vs Lamborghini Gallardo.

Od poslednjeg dela prošlo je dosta vremena, a da li će snimanje nastaviti ostaje da vidimo. Do tada, uživajte u snimku drugog dela čiji link dostavljamo u prilogu:


 

Tekst: Z. Glavaški
Photo: web izvor

Slični tekstovi

Komentari