Menu

Evo šta sve Aston Martin planira do 2023.godine

Evo šta sve Aston Martin planira do 2023.godine

Britanski proizvođač luksuznih automobila Aston Martin, planira veliku ofanzivu u lansiranju novih proizvoda, što će rezultirati potpuno novim ili ozbiljno redizajniranim modelima koji će pristizati gotovo svake i sve do 2023. godine.

Ovaj plan takođe uključuje ulazak na tržište SUV modela, kao i dva potpuno električna modela na baterije pod zasebnim brendom nazvanim – Lagonda. Kako tradicionalisti ne bi bili uskraćeni za zadovoljstvo, u planu je i novi sportski orijentisan model sa centralno postavljenim motorom, a o čemu se radi, saznaćete u nastavku teksta.

CEO Aston Martina, Endi Palmer, izjavio je da planiraju proširenje svoje game proizvoda kako bi podstakli bolje prodajne rezultate kao i bolju prepoznatljivost brenda što bi omogućilo da bolje pariraju svom konkurentu Ferariju.
Ulazak na tržište sportskih automobila sa centralno postavljenim motorom bi mogao značiti kraj tradicionalnom pristupu u kome smo motore postavljali napred i kombinovali ih sa zadnjom vučom, rekao je Palmer.
Takođe je izjavio da će Lagonda biti potpuno električno vozilo sa tehnologijom razvijenom unutar kompanije, koristeći isključivo baterije, a ne hibridni pogon. Palmer dodaje da je Aston Martin otvorio 400 novih radnih mesta za Lagondine inženjere koji će raditi na razvijanju pogona na baterije.

Pošto sada nema ograničenja po pitanju prostora koji su motor i menjač zauzimali na prednjoj osovini, dizajneri Lagonde imaju mnogo veću slobodu da kreiraju unikatan dizajn, kakav je između ostalog i viđen na sajmu u Ženevi pod nazivom Lagonda Vision concept.

Planovi za naredni period

  • 2018 Vantage, DB11 Volante (redizajn)
  • 2018 Vanquish (redizajn), Vantage roadster
  • 2019 DBX SUV (predstavljanje)
  • 2021 Sportski model sa centralno postavljenim motorom (predstavljanje)
  • 2022 Lagonda sedan (predstavljanje)
  • 2023 Lagonda SUV (predstavljanje)

Marek Rajhman, šef dizajnerskog tima kaže da sada, kada nemaju V-8 ili V-12 “na smetnji” mogu da dizaniraju od spolja ka unutra. Novi postavka modela znači završetak proizvodnje modela Rapide sedan. Rapide završava svoj ciklus, ali će poslužiti za jedan veliki zadatak u vidu transformacije u električno vozilo u seriji od 155 komada, kako bi od korisnika prikupili informacije bitne za razvoj novih Lagondi.

Ipak, Aston Martin i dalje namerava da proizvodi V-12 flagship sportske modele, s tim što bi budući V-12 motori mogli biti u hibridnim varijantama, ali ne i plug-in vrsta hibridnih motora.

Pored serijskih modela, u planu je da se svake godine pojave po dve ograničene serije poput Valkyrie hypercar modela ili varijacija na temu dizajna u saradnji sa drugim kompanijama kao što smo to videli sa italijanskim Zagatom.

Aston Martin je prodao 5100 vozila u 2017. godini sa rastom prodaje od 58%, ali Palmer nije zadovoljan sa pomenutim ciframa. Postojeća fabrika u mestu Gejdon u Engleskoj će uskoro dostići svoj maksimum kapaciteta, Aston Martin gradi novu fabriku u Velsu, kapaciteta od 7000 jedinica, gde je planirana proizvodnja 4000 jedinica modela DBX i 3000 Lagondi godišnje. Palmer očekuje da se cifra od 14000 proizvedenih jedinica dostigne do 2023 godine, što bi bilo skoro duplo više od Ferarijeve prošlogodišnje prodaje koja je iznosila 8398 komada.

Takođe, ovaj proizvođač se nalazi usred procesa najvećeg ulaganja u oblast istraživanja i razvoja u svojoj istoriji, a to im je donelo 207 miliona profita pre poreza prošle godine i 1.2 milijarde prihoda.

Kompanija je takođe uspela da refinansira svoj dug, što bi značilo da je period gubitka završen. Novac je uložen, sada očekujemo da nam se vrati, zaključio je Palmer.

Tekst/ Foto: I. Jankovski/ Motortrend

Slični tekstovi

Komentari