Menu

Corvette ZR1 – Vreme je da proširite garažu!

Corvette ZR1 – Vreme je da proširite garažu!

Da li je došlo vreme za penziju za Corvette C7? Rekli bismo da nije, mada kad pogledate novu Korvetu ZR1 za 2019. godinu, rekli biste da ovaj C7 nema šta da traži na tržištu.

Brojka od 40 000 primeraka govori da je model C7 itekako uspešno proveo 2016. godinu na tržištu. I baš zbog ovog uspeha odlučili su da  “vaskrsnu” svoju legendarnu ZR1 oznaku.

Ovaj legendarni bedž je ukrašavao 53 Korvete prodate u periodu od 1970. do 1972. godine trkački orijentisane, što znači više snage i drugačiju (lakšu) šasiju od standardnog modela. Legenda kaže da su ova dva slova ZR označavala “Zora Racing” u čast prvog vlasnika Zora Arkus-Duntova.

Sledećih 6939 Korveta sa oznakom ZR1 je došlo od 1990. do 1995. godine. Bile su opremljene Lotusovim V8 DOHC motorima zapremine 5,7 litara i  snage od 375 do 405 konja.

Sledeća generacija ZR1 je usledila od 2009. do 2013. godine. Ovaj model je izgubio 3 bregaste osovine i 16 ventila, ali je dobio 0.5 litara zapremine motora i turbo punjač. Ovo mu je donelo 638 konja . Model je napravljen u 4684 primeraka i bio je prva Korveta   koja je mogla da dostigne 320 km/h (200 mph).

U inat Dodge Hellcatima koji su prešli 700 konja, ZR1 će imati 755 iz 6.2 litra zapremine! Maksimalna brzina je veća od 350 km/h, a ubrzanje do 100km/h manje od 3 sekunde. Više snage dolazi zahvaljujući većim interkulerima i više vazduha iz Eaton superpunjača, pomoću  direktnog ubrizganja goriva i vremenski varijabilnog ventila. Naslućujemo izbor menjača između Tremec sedmostepenog manuelnog i GM osmostepenog automatskog menjača.

U današnjici, maltene, beskrajne snage i obrtaja 755 konja nije malo, ako se uporedi sa modelima iz Porschea(GT2 RS), Mercedesa (AMG GTR), McLarena (720S), i tako dalje. Čak jedna Pagani Huayra ima 720 konja, ili Lamborghini Aventador Super Veloce sa svojih 740 ima manje konja od ZR1. Tu je zato Ferrari F12 TDF sa svojih 769 da pomrsi račun.

Ono što u prvi plan izbija na ovom automobilu je ogromno krilo pozadi, može se reći da je veće od daske za peglanje, ali je i ručno podesivo. Nastavci sa obe strane poboljšavaju njegovu efikasnost da što bolje održi auto na putu.

Prednji deo karakterišu ogromni saćasti usisi za vazduh, kao i zasečena hauba i otvori za vazduh tako da moze da hladi motor, ali i da izlazi preko krova doprinoseći boljoj aerodinamici.

Chevrolet nije najavio kada će tačno stići ZR1 kao ni njegovu cenu, ali to nije smetalo brojnim entuzijastima i ljubiteljima Korvete da stavljaju svoje opklade i pripremaju depozite. Ako malo razmislimo, cena ovog modela bi trebalo da bude veća u odnosu na model iz 2013. koja je koštala  oko 115 00$.

Očekuje se da varijante karoserije budu kupe kao i kabriolet, a na vama je da odlučite koja vam bolje stoji, jer ovo je nesumnjivo automobil vrhunskih performansi i svakako poželjan model za svaku garažu, makar voleli samo Japance.

Text/Photo: S. Ćosić / netcar show

Slični tekstovi

Komentari