Menu

Aktuelni nomenklaturni haos

Aktuelni nomenklaturni haos

Nekada… U poslednje vreme slušamo kako je nekad sve bilo bolje. A da li je? Što se tiče imenovanja ili označavanja modela i njihovih jedinica pogona, naravno da je bilo bolje.

Ono što je pozadi pisalo, obično je to i označavalo. Danas to baš i nije slučaj. Setite se najave za članak koji će uslediti- Testirali smo BMW 530xi. Da smo, recimo, u 2005. godini, ova oznaka bi značila da BMW serije 5 ima 3000 kubika i pogon na svim točkovima. Tačno se znalo i koliko konja ima. Danas možete da naslutite samo, pa ako niste potpuni fanatik koji konstantno čita PetrolHeads.rs u nadi da će saznati neke nove informacije, nećete baš znati koji je model u pitanju.

Inače, taj novi sistem označavanja koji je prisutan kod BMW-a je izazvao znatiželju i kod nemačkog konkurenta, pa su i oni odlučili da uvedu, slobodno mogu reći, totalno nebulozne oznake koje će umesto dosadašnjih, na primer 2.0 TDI ili 3.0T, nositi oznake između 30 i 70, pa se vi snalazite i gledajte po internetu sta znače kad ih sretnete na ulici.

Koji brend će naredni krenuti njihovim stopama videćemo, ali znamo ko sigurno neće. Amerikanci ne bi bili amerikanci kad bi radili ono što mora. Audijeva nova nomenklatura neće biti primenjena na američke modele, kako je rekao Audijev portparol.

Oni su se spasili glavobolje bar za neko vreme, a vi ili naučite ove oznake ili popijte nešto protiv glavobolje.

Mercedes nećemo pominjati detaljno, dovoljno su glavobolje zadali promenom naziva gotovo svim modelima, iako nije velika promena, dovoljna je da napravite grešku.

Text/Photo: S. Ćosić / web izvori

Slični tekstovi

Komentari