Menu

7 legendarnih superautomobila koji su pomerili granice u istoriji automobilizma

7 legendarnih superautomobila koji su pomerili granice u istoriji automobilizma

Mnogi od kultnih superautomobila su osim svojim izgledom i perfomansama ostali upisani u istoriji automobilizma i svojevrsnim rekordima koje su ostvarili. Probijanjem granica koje su drugima postajale ciljevi svakako su doprineli razvoju celokupne automoto industrije.

Koji automobili i koje rekorde su obarali pročitajte u nastavku teksta.

1. Prvi automobil koji je razvio brzinu preko 150 mph (240km/h)

photo_springleap

photo_springleap

Mercedes 300 SL Gullwing je prvi serijski automobil koji je probio magičnu granicu od 150 milja na sat. Ova Mečka imala je motor od 3000 kubika, snage 240 konja. Predstavljena je svetu 1954 godine u New York-u. Tada je to bio najbrži serijski automobil na svetu čija je maksimalna brzina iznosila 165 mph (264 km/h)

2. Prvi automobil sa ubrzanjem ispod 5 sekundi do sto

photo_starmoz

photo_starmoz

AC Cobra 427 je prvi serijski auto koji je imao ubrazanje ispod 5 sekundi zahvaljujući V8 motoru od 410 konja.

3. Prvi automobil sa ubrzanjem ispod 10 sekundi na 402 metra

photo_supercarworld

photo_supercarworld

Ultima GTR 720 sa V8 motorom od 7.000 kubika, snage 720 konja prelazio je iz mesta 402 metra za 9,9 sekundi. Koliko je ovo moćan automobil govori i podatak da je 2006-e godine ostvario bolje vreme od Veyron-a u trci 0-160kmh-0 i to za celih pola sekunde!

4. Prvi automobil koji je razvio brzinu preko 200 mph (320 km/h)

F40 je bio taj. O njemu svi sve znamo, al’ ajd da ponovimo: 2.900 kubika, 471 konjska snaga, V8 motor. Zvanična maksimalna brzina bila je 201 mph čime je 1987 godine skinuo sa trona Porsche-a 959 koji je do tada vladao sa 200 mph.

5. Prvi automobil sa ubrzanjem ispod 4 sekunde do sto

Porsche 959 se prvi spustio ispod 4 sekunde. 2.800 kubika, 6 cilindrično motor sa 444 konjske snage. Zvanično ubrzanje iznosilo je 3,9 sekundi. Ovaj rezultat omogućio je i pogon na 4 točka zahvaljujući kojem je lansiranje iz mesta bilo brutalno. Kao što vidite, te ’86-e i ’87-e vodjen je rat svetova između Porsche-a 959 i F40.

6. Prvi automobil snage veće od 1.000 konja

632-3_01_0000079_1

Koenig Competition Evolution – ovaj Koenig je u stvari Ferrari Testarosa, dodatno modifikovana od strane tuning kuće Koenig. 4.900 kubika pojačano je turbo punjačem, snaga podignuta na 1.000 ks, obrtni moment 1000Nm. Sve to 1990-te godine.

7. Prvi automobil sa obrtnim momentom većim od 1000 Nm

photo_wikipedia

photo_wikipedia

SSC Ultimate Aero TT – sa V8 motorom od 6.300 kubika razvijao je 1183 konjske snage i 1094 Nm obrtnog momenta. Inače, zvanična maksimalna brzina ovog automobila je 410 km/h.

Slični tekstovi

Komentari