Menu

Trke Ubrzanja Ušće 26-27. Avgust – Ludilo mozga u najavi

Trke Ubrzanja Ušće 26-27. Avgust – Ludilo mozga u najavi

Ne da nas čeka ludilo, nego ludilo antologijskih razmera! Poslednje dve trke Šampionata Srbije u Trkama ubrzanja voze se predstojećeg vikenda na Ušću, a situacija je takva da se do te mere zakuvalo u pojedinim klasama da do nedelje uveče nećemo znati ko će biti šampioni u pojedinim klasama.

Al ajde pre nego što pojasnim o čemu se radi, samo par bitnih informacija za one koji ne poznaju pravila baš najbolje, a koliko sam shvatio takvih je dosta.

Trke ubrzanja koje se voze kod nas u šampionatu nisu drag trke. Drag trke su one u kojima je bitno da prvi prođeš kroz cilj. Dakle najbrži auto pobeđuje. Naš šampionat je street race. Što znači nije cilj da budeš brži od protivnika, već da napraviš što bolje vreme u okviru klase koju voziš. Što dalje znači da npr. ako voziš klasu 15, tvoje vreme mora biti između 15,000 i 15,999 sek. Naravno, ako voziš 15,001sek, 99% si ti pobednik bez obzira što je tvoj „suparnik“ prvi prošao kroz cilj, jer ako je on vozio npr 14,998 sek to automatski znači da je probio klasu 15 i da je diskvalifikovan.

Iz tog razloga su Street Race daleko zanimljivije i uzbudljivije od drag-a, jer ovde bukvalno sporiji auto može da pobedi pa sva ona priča došao nabudženi jugo i pobedio AMG-a pada u vodu, tj može da bude, al ne mora da znači. Najbolji primer je moje iskustvo sa prošlog Ušća, kada sam na trci u klasi 16 odneo pobedu i prvo mesto sa ubedljivo najsporijim autom u klasi.

Kakva je situacija kod nas u šampionatu pred dve poslednje trke sezone koje se voze na Ušću predstojećeg vikenda?

Pa lepo rekoh gore – ludilo mozga u najavi.

Za raliku od najjačih klasa 11 i 12 koje nam donose mali, ali kvalitetan broj automobila koji će biti orgazam za oči publike: poput Džagićeve Opel Corse, Blagojevićevog Nissan GTR-a, Esadovog Porsche-a 911 turbo ili Opel Corse od 1000 konja (nemam preciznu informaciju šta će voziti), klase 13, 14, 15 i 16 donose takvo uzbuđenje, da će svako ko pregura vikend bez infarkta imati više sreće nego pameti. Bodovne razlike između takmičara su toliko male da se do nedelje uveče neće znati finalni poredak po klasama, a samim tim ni šampion.

Za ostatak teksta, vrlo je bitno znati da pobeda donosi 25 poena, pa je tim jasnije koliko su male trenutne bodovne razlike.

Al ajde da krenemo redom:

Klasa 13

Grudić Boško je prvi sa 51, prate ga u stopu sa po 45 poena Nebojša Vuković (turbo kadet) i Ivan Vulović (Golf GTI VI). Nebojša koji je muku mučio sa kvarovima u tekućoj sezoni i koji gori od želje da dokaže da je Kadet zver od auta i s druge stane preiskusni Ivan u Revo Stage 3 Golfu, prebrutalnom autu snage 386 konja. Pobednik iz Osijeka (Ivan), sigurno neće tek tako prepusiti titulu Bošku pogotovo što je bodovna razlika svega 6 poena.

E sad, sve bi bilo super da je ovde kraj u klasi 13. Kad ono – ne lezi vraže. Tu su i Siniša sa BMW-om i pobedom sa prve trke prošlog Ušća na četrvtom mestom i Esad koji je sa Porscheom vozio ovu klasu i drugog dana Uša uzeo takođe pobedu. Sa po 25 poena njih dvojica dele 4 mesto. Još ako Dule Petrović u Astri od 400 konja proradi kako treba, eto dodante komplikacije za prvu trojicu.

Klasa 14

Za razliku od klase 13, ovde je malo manje komplikovano jer je vodeći dvojac nakupio popriličan broj poena, pa u kombinaciji sa automobilima koje voze i iskustvom koje imaju ne bi trebalo da bude iznenađenja kada je borba za titulu u pitanju. Stefan Vidić je trenutno vodeći sa 76 poenau Astri F, dok ga u stopu prati Igor Vučković u Audi A5 sa 68 poena. Koliko se Igor naoštrio na titulu najbolje govori podatak da je na poslednje dve trke na Ušću uzeo pobede demonstrirajući besprekorno dobru vožnju. Na obe trke Stefan ga je pratio sa po dva druga mesta. Ako na Ušću koje očekujemo gledamo reprizu, 8 poena bodovne razlike će se istopiti i Igor odnosi titulu. Da li će Stefan uspeti da sačuva tih 8 poena prednosti, ostaje da vidimo…

Klasa 15

Ovo je tek cirkus epskih razmera. Kako zbog vožnji tako i zbog višemesečnih prozivki po medijama u stilu Tajsona i Holifilda od strane Igora i Dede. Sve je počelo istorijskom pobedom Igora (Alfa 156 V6) na Osijeku sa rezultatom 15,000 do sada neviđenim na ovim prostorima. Deda, sa Audijem S3, na istoj trci uzima treće mesto. I tada kreće prepucavanje – ko je koga pustio, ko je prošao bez borbe do medalje zbog probijanja klase drugih.

Prošlo Ušće, koje je trebalo da donese rasplet, tek je unelo komplikacije – prvog dana pobeđuje Igor, drugog dana Deda. U finalni vikend ulazimo sa Igorovim prvim mestom u trenutnom poretku i 65 poena, dok je Deda drugi sa 54. E sad, i ovde bi sve bilo super, da klasa nije ogromna sa odličnim vozačima. Ko može da iznenadi? Pre svih Jovan Trivković sa Alfom 156 GTA sa četvrte pozicije, koji trenutno ima 31 poen, ali i glas koji ga bije da se bez problema pakuje u 15,000 do 15,100. Da li će on uspeti da pomrsi konce u stilu dok se dvoje svađaju, treći koristi ili će ipak Deda i Igor sve sami rešiti na ferku ostaje da se vidi.

Klasa 16

Ovde se ne zna ko pije, a ko plaća. Od četiri trke ni jednom se nije desilo da se ista ekipa popne na pobedničko postolje. Vodi Damjan u Calibri sa 34, prati ga Nenad u Astri Turbo sa 30, dok je moja malenkost na trećem mestu sa 27 poena. Tu je i Šumi sa kadetom na četvrtom sa 20 poena i konstantom najavom na fejsu da uzima titulu iako je četvrti. A to ne da nije nemoguće, nego je bukvalno moguće da i trenutno poslednji u klasi, uz malo sreće i dve pobede odnese titulu na kraju šampionata jer, kao što rekoh, pobeda nosi 25 poena, bodovna razlika u klasi mala, ali je i mali ukupan broj poena vodećeg Damjana, svega 34.

Istog vikenda na Ušću, samo malo ranije vozi se krug. Za razliku od prošlog Ušća neće biti 42 stepena, već oko 30 ako je verovati prognozi sa weather2umbrela. Neće biti ni kiše. Nema ni Exita.

Dakle, ne postoji ni jedan jedini razlog da se propusti prelep trkački vikend.

Vidimo se

Tekst: Z.Glavaški

Photo: Z.Glavaški, Miloš VRsix, M.Kostić

p.s. evo i programa za vikend

Slični tekstovi

Komentari