Menu

Reportaža: One Life Rally (21.Maj-27.Maj)

Reportaža: One Life Rally (21.Maj-27.Maj)

Kole, jel smo mi sada Rokfeleri?…Nismo Glavajo, nismo. Možda smo bili na sat vremena, ali više nismo.

Ovo je odgovor koji sam dobio od Koleta u povratku sa NAVAK Akademije gde smo se tokom dva sata družili sa onima koji to jesu. Biti deo ovakve ekipe na dva sata zaista vas izmesti iz realnosti i učini da se osetite delom svetske elite.

Al’ ‘ajde da krenemo redom: šta je One Life Rally i kako smo dospeli tamo

U pitanju je event sličan Gumball i Cannonball trkama koji su organizovali momci iz Slovenije. Sam događaj okupio je uglavnom ljude iz Slovenije, Austrije i Švajcarske koji su u svojim superautomobilima u periodu od sedam dana prokrstarili Slovenijom, Hrvatskom, Crnom Gorom, Albanijom, Makedonijom i Srbijom. Sedmodnevna avantura započeta je u Ljubljani, a završena je u Beogradu. Marketinška poruka “One life” propraćena je sloganom “luxury cars & five star luxury hotels””. Kotizacija za učešće na reliju iznosila je 1,900 evra po osobi uz napomenu da su obavezne 2 osobe po automobilu.

_MKP2936

Za reli smo saznali zahvaljujući Aleksi Kacimbasu iz BMW Klub Srbija, koji me je pozvao dan ranije sa pitanjem da se pridružim BMW klubu u poseti NAVAK-u gde je zakazano druženje i slikanje BMW Kluba sa učesnicima relija. Naravno, prihvatamo odmah poziv i pada dogovor da se nađemo na pumpi Zmaj na izlazu iz Beograda u pravcu Zagreba odakle se čoporativno kreće ka Navaku.

Dva sata Rokefelerstva

Već po dolasku na Zmaj, postalo je jasno da je u pitanju ozbiljan događaj. BMW M6, BMW M5, BMW M3 stranih tablica su tu, brendirani u One Life boje. Tu je i ekipa domaćih predstavnika brzih momaka u skupim kolima koje čine: plavi BMW M2, sivi BMW M3 i moj komšija sa Vračara u SLS AMG koji, iskren da budem, privlači najveću pažnju. Tu je i Aca Lukas u svom Mercedesu S klase, za koga se ispostavlja da se ipak slučajno zadesio na pumpi i koji uskoro odlazi. Tu su i Stefan Šobot iz bud3-a i Miloš Nikodijević iz Autoslavije koji uz našeg Koleta čine krem srpske automoto fotografije.

_MKP2884

Do tada ni traga ni glasa o najavljenim Lamborghini-jima, Maseratijima i Astonima. Uskoro pristiže i ekipa BMW kluba Srbije predvođena Ganetom sa sedmajom. Pogledi, fotkanja i zapitkivanja svih onih koji su se slučajno zadesili na Zmaj pumpi počinju da nam daju onaj osećaj posebnosti, da si drugačiji od ostalih i da si u centru pažnje. Jes da smo Kole i ja u ovom slučaju fejk rokfeleri, al ne mogu da kažem da nam ne prija.

_MKP2897

Na putu do Navaka

E ovo je bilo ludilo. Iako se cela ekipa One Life Rally-ja nije još uvek okupila, vođa puta turiranjem svoje M6-ice daje znak da je vreme za polazak na Navak. Dok se kolona polako uključuje na autoput, uz pretpostavku da će One Life rally učesnici odmah demonstrirati gas-patos akciju, odlučujemo da probamo da ih pratimo ne bi li napravili dobre fotke na autoputu. Naša pretpostavka se ispostavlja kao tačna, jer već posle 500 metara autoputa napravljena je razlika između učesnika relija i ostalog dela karavana.

_MKP2940

Naše boje uspešno su branili plavi M2, sivi M3 i komša u SLS AMG. Iako smo imali najslabiji automobil u grupaciji, i nas dvojica smo bili na visini zadatka uspevajući da održimo priključak sa kolonom. Osećaj vožnje u društvu ovakvih ala od automobila je posebna priča. Mogu samo da kažem da mi je čuka lupala oko 150 otkucaja u minuti, a adrenalin šikljao iz nadbubrega ko pivo iz izbućkane limenke. Nikad dinamičniju vožnju nisam imao na tom segmentu puta do tada.

_MKP2927

Posle naplatne rampe usledilo je novo sačekivanje ostatka, a onda i poslednjih 20-tak kilometara tokom kojih smo Kole i ja demonstrirali penzos vožnju jer se odnekuda na putu pojavilo policijsko vozilo pa smo rešili da ne čačkamo mečku. Drugi su je čačkali. Na sreću, bez posledica.

NAVAK

Uz članove BMW Kluba provlačim svog japanca u avliju Navaka, a za dobijenu čast i privilegiju da uparkiram mog micimaca (tako zovem svog mezimca) među ale od 500 do 800 konja najviše je zaslužan Peđa iz BMW Kluba koji je, ne znam kako, uspeo da objasni obezbeđenju Navaka da je i Subaru u stvari BMW. Na Navaku dobijamo informaciju da će učesnici relija provozati nekoliko krugova, a osim njih da će im se priključiti naši vozači gore pomenutih automobila, ali i pristiglog pojačanja: Grujovića u M5 i momaka u Porsche-u 911 Turbo.

_MKP2960

Započeto fotkanje, čavrljanje i šepurenje prekida dobro poznata rika iz V12 – da da gospodo, konačno pristižu i Lamborghiniji: Aventador, Huracan, ali i Maserati, Aston Martin, Bentley i Porsche Carrera. Sada je  već ozbiljna ergela prisutna na hipodromu od kojih ni jedan nema ispod 450 konja. Rekorder po broju konjića je BMW M5 od svojih 800 konja. Saznajemo da je njegov glavnik konkurent na reliju, iste snage al sa američkog kontitenta, Cadillac CTS-V morao na kratko do suda u Smederevu u pratnji domaćih presretača.

_MKP3011

Iako nama sitnoj boraniji nije bilo dozvoljeno da vrtimo krugove po stazi u društvu elite, to nam nije pokvarilo raspoloženje da maksimalno uživamo gledajući ono što se ne viđa svaki dan. Moram da priznam da su naši momci više nego dobro držali priključak, pre svih komša u AMG-u i Grujović u M5, koji ni jednog momenta nisu dozvolili Aventadoru da napravi značajniju razliku. S druge strane, dečko u Huracanu je objasnio kako se vozi – iz kruga u krug je pojavećavao razliku koja je na kraju bila nedostižna za ostale. Na mene lično najslabiji utisak je ostavio Aston koji je u početku delovao prilično obećavajuće – em je nešto slabije išao, em je ubrzo odustao, relativno brzo, valjda zbog pregrejanih kočnica.

_MKP2983

Još malo o Reliju

Tokom boravka na stazi Navak, upoznali smo i organizatore ovog event-a, Gabrijela i Nika sa kojima smo malo proćaskali. Saznajemo da je trasa relija išla od Ljubljanje preko Zagreba do Crikvenice na Hrvatskoj obali, da su se zatim obalom spustili do Dubrovnika, a od Dubrovnika produžili do Tirane. Prolazeći kroz Kosovo najviše pažnje su privukli u Prizrenu i Prištini, a zatim nastavili do Makedonije i Skoplja.

_MKP3006

U Srbiju su ušli iz Makedonije odakle su autoputem stigli u Beograd. Cela putešestvija traje sedam dana tokom koje su prevalili oko 2.000 kilometara. Noćenja su organizovana u najelitnijim hotelima tokom puta, a cena kotizacije obuhvatila je boravak u istim.  Tokom puta vozilo se brzo i dinamično, a bliski susret sa policijom imali su M6 i Carrera u Hrvatskoj, Aventador u Crnoj Gori i već pomenuti Cadillac kod nas.

_MKP2977

Povratak u realnost

Posle mnoogo fotkanja, priča i uživanja, kako u parkiranim tako i u autima koji su vrteli krugove po stazi, rešili smo da se oprostimo od ovog karavan i poželimo im sreću u daljoj vožnji i povratku kući.

Nas dva sirotana uputili smo se polako ka Beogradu sumirujaći utiske u sebi, blago zavideći ovoj ekipi i nadajući se da ćemo makar jednom imati priliku da doživimo jedno ovakvo sedmodnevno iskustvo. Dilema u povratku na benzinskoj stanici da li sipati gorivo za dve ili tri crvene, bila nam je jasan pokazatelj da je dva sata rokefelerstva za mene i Koleta isteklo….

Tekst: Zoran Glavaški; Photo: Milan Kole Kostić

_MKP2874_MKP2920_MKP2934_MKP2955_MKP2957_MKP2959_MKP2958_MKP2961_MKP2992_MKP2995_MKP3001_MKP3003_MKP3007_MKP3032_MKP3036_MKP3042_MKP3048_MKP3105_MKP3140

 

Slični tekstovi

Komentari