Menu

Predstavljanje Klubova: Srpski Klasik Mini Klub

Predstavljanje Klubova: Srpski Klasik Mini Klub

U okviru predstavljanja klubova u Srbiji, evo prilike da se upoznate i sa Srpskim Klasik Mini Klubom. Možda će se neko zapitati šta će mali Mini Klasik na stranicama bloga koji piše o brzim automobilima. Eeeee, pa i Mini može biti i te kako brz, a mi imamo jednu pouzdanu informaciju da se u jednoj od garaža u Beogradu pakuje jedan opasan Mini Klasik koji će se takmičiti sledeće sezone u trkama ubrzanja na 402m…

O klubu…

Srpski Klasik Mini Klub osnovan je 2016. Godine u Beogradu. Velika ljubav prema klasičnom Miniju koji je u svima nama ostavio dubok emotivni trag podstakla je osnivače da se udruže, organizuju u očuvanju, zaštiti i restauraciji omiljenog im auta.

Cilj je širenje tehničke kulture, očuvanje istorijskog nasleđa, organizovanje izložbi, takmičenja i druženja njihovih vlasnika. Prisutni smo i kada su u pitanju dobrotvorne manifestacije, susreti i izložbe drugih oldtajmer klubova. Od osnivanja smo ponosni članovi srpskog saveza istorijskih vozila.

O Miniju…

Mini je mali gradski automobil koji se proizvodio od strane engleskog proizvođača automobila British Motor Corporation (BMC) i njegovih naslednika od 1959. do 2000. godine. Originalni Mini se smatrao ikonom britanske kulture šezdesetih godina 20. veka. Godine 1999, proglašen je za drugi najuticajniji automobil 20. veka.

Za razvoj novog automobila zadužen je Alek Isigonis, britansko-grčki dizajner automobila. Tim koji je predvodio bio je malobrojan, ali vrlo uspešno je završio prve skice. Nakon sedam meseci dolazi do izrade i prvog prototipa vozila, nazvanog narandžasta kutija (engl. The Orange Box), zbog svoje narandžaste boje.

Na prvi pogled, činio se kao da je kutija bez stila. Međutim, spolja maleni automobil sa unutrašnjim povećim prostorom, imao je jednostavna i domišljata rešenja. Motor sa četiri cilindra i vodenim hlađenjem, koji je bio preuzet od Moris Minora, bio je smešten poprečno, a sa menjačem je delio i rezervoar ulja. Imao je menjač sa četiri brzine i pogon na prednjim točkovima. Ventilator za hlađenje je bio pogonjen kaišem preko motora, zbog toga su hladnjak i ventilator bili postavljeni sa leve strane, što je doprinelo smanjenju dužine automobila.

U to vreme u svim automobilima putnicima su smetala kućišta točkova koja su prodirala duboko u kabinu. Rešenje za to su bili mali točkovi od 10 inča koji su pomereni na same uglove karoserije, pa je tako dobijeno više mesta za putnike. Te inovacije se i danas koriste pri konstruisanju manjih automobila.
Kod sistema oslanjanja, korišćene su gumene umesto do tada standardne opruge. Prostor za stvari u vratima je dobijen tako što je ugrađen klizni prozor, koji se otvarao s leva na desno. Sva ova inovativna rešenja doprinele su ukupnom spoljašnjem smanjenju vozila, ali i povećanju unutrašnjeg prostora za putnike i prtljag.

P.s. za sve one koji bi voleli da postanu članovi Srpskog Klasik Mini Kluba, u prilogu dostavljamo link ka njihovom sajtu gde možete pronaći dodatne informacije o tome kako postati član: http://www.miniclub.rs/

Tekst: Z.Glavaški, M.Divac; Photo: Z.GLavaški, M.Divac

Slični tekstovi

Komentari