Menu

Predstavljanje vozača 402: Daka – Ascona

Predstavljanje vozača 402: Daka – Ascona

Približava nam se polako 26 i 27. avgust, vikend kada se voze dve poslednje trke SAKSS šampionata
Srbije u Trkama ubrzanja na 402 metra. U šampionatu se poprilično zakuvalo, a u pojedinim klasama vodiće se borba za svaku stotinku jer su bodovne razlike između takmičara minimalne i još uvek se ni ne nazire ko bi mogao biti šampion.

Sa ciljem da vas uvučemo u sve detalje ovog takmičenja rešili smo da nastavimo sa praksom započetom pre poslednjeg Ušća i u narednih nekoliko nedelja predstavimo i ostale vozače iz šampionata 402m.

Ovaj put na red je došao Daka i njegova Askona, automobil koji je jedinstven u šampionatu, ali i u zemlji Srbiji, ako ne i šire. U pitanju je Askona sa dvoje vrata, koja je sama po sebi vrlo retka. Zahvaljujući modifikacijama koje su poslednjih pet godina vršene na njoj, može se slobodno reći da je ovo u stvari Calibra zarobljena u telu Askone.

Ovog automobila verovatno nikad ne bi bilo, da nije foruma Opel Team Srbija. Opel Team forum, poznat i po tome što je jedan od najbolje “snabdevenih” tehničkim modifikacijama za različite modele Opela, iznedrio je 10-tak aktivnih trkača u šampionatu 402 koji se i danas takmiče.

Prisustvo na ovom forumu, motivisalo je Daku da 2012. godine započne neobičan projekat sa ciljem da napravi nešto što bi bilo unikat na Balkanu. Tada je kupljena Opel Askona sa dvoje vrata u koju je spakovan V6 motor iz Opel Calibre, ali i mnoge druge stvari poput kočnica, glavčina, amortizera, instalacija, menjača, izduva…

Proces modifikacije trajao je skoro dve godine, tačnije od 2012. do 2014. godine kada je je Askona dobila status vikend auta i započela svoj kruzing po raznim skupovima tuning&styling entuzijasta. Boravak na skupovima kao jedini vid zabave nije bio dovoljno zanimljiv, pa se vrlo brzo donosi odluka da Askona isproba svu svoju snagu sa sličnim projektima koji su voženi kod nas, ali i u susedstvu. A gde ćeš bolje mesto za probu, od Trka Ubrzanja na 402 metra.

S obzirom da se 2015-te godine ova disciplina nije vozila kod nas, usledila je prijava za kultni Osijek, prve dve trke u toj sezoni, maja iste godine. Prema rečima Dake, tada, na prvoj vožnji prvog treninga, doživljava neopisiv osećaj sreće i uzbuđenja od količine adrenalina, koji su u potpunosti zaokružili dvogodišnji rad na Askoni, ali i direktno uticali da se fokus u budućnosti prebaci upravo na ovu disciplinu auto sporta.

Prve trke u Osijeku nisu donele poseban uspeh u takmičarskom smislu (probijanje klase 16, najbolji rezultat 15,8), ali jesu iskustvo i želju da se automobil dodatno unapredi za sezonu 2016. Tim povodom urađeno je:

  • AEM pumpa goriva 6 bara
  • Regulator pritiska bosch 4bara
  • Remap EDS motorsport DE
  • Izduv protocni inox 65mm
  • Bregaste sa 3.2
  • Usisna sa 3.0 mv6
  • Kočnice- diskovi 290mm napred i 280mm pozadi
  • Menjač F20 CR 355
  • Pojačano kvačilo

Sve to doprinelo je tolikoj utegnosti auta da je npr. hod vešanja +-1 cm, a sam auto je ubrzan na 14,9 sekundi TT.

U skladu sa izmenama ni rezultat na prvom Ušću voženom kod nas u 2016-toj godini nije izostao. Daka dolazi do svog prvog pehara u klasi 16 za osvojeno drugo mesto. Na žalost, na drugoj trci tog vikenda i sledeće dve trke na Ušću, značajniji rezultati su izostali, ali to svakako nije umanjilo želju da se sa trkama nastavi i u 2017-toj godini.

Za ovu sezonu, osim redovnog servisa i pranja vozila, dodatnih modifikacija nije bilo. Rezultatski gledano, uspeh ipak nije izostao. Na drugoj trci majskog Osijeka ove godine, Daka dolazi u posed još jednog pehara i to na krajnje neobičan način: iako je u nedelju, drugog dana trka, probio klasu 16, nije odustao od daljeg takmičenja, već je odmah prijavio klasu 15. Da je doneta odluka bila više nego ispravna, potvrdio je i rezultat na kraju dana: osvojeno je drugo mesto u klasi. Koliko je to veliki uspeh, najbolje govori podatak da je klasa 15 u Osijeku bila jedna od najbrojnijih, ako ne i najbrojnija, sa svakako vrlo ozbiljnom i krajnje nepoznatom konkurencijom, jer za razliku od Srbije, gde se
takmičari manje više svi međusobno dobro poznaju, u Osijeku nikad ne znaš ko sve može da se pojavi, šta, ko i kako vozi.

Druge dve trke u sezoni 2017 vožene na Ušću (Osijek se takođe boduje za srpski šampionat) nisu donele previše uspeha Daki (oba dana probijena klasa), ali su donele novo pobaljšanje rezultata Askone: 14,7 TT.

Kako će i da li će Daka uspeti da nadoknadi bodovnu prednost konkurencije u klasi 15 u poslednje dve trke na Ušću ostaje da vidimo, a mi mu želimo puno uspeha i što manje pehova do kraja sezone.

 

Tekst: Z. Glavaški
Photo: Z. Glavaški

 

 

Slični tekstovi

Komentari