Menu

Corrado and Scirocco Day #1

Corrado and Scirocco Day #1

VW Corrado. Jedan od kultnih automobila sa početka ’90-tih, momački san svakoga od nas ko je tada odrastao. Voljen i obožavan ne samo u Srbiji već i u celom svetu, ostavio je neizbrisiv trag u svetskoj auto industriji kupea.

Zato i ne treba da čudi što kada započnete guglanje po netu, vrlo lako naiđete na naslove poput: „one of VW’s best ever drivers’ car“,  „one of the 25 Cars You Must Drive Before You Die“,“Cool Cars We Miss“,  „Gone but not forgotten“, čak ga je i Richard Hammond u jednoj u emisija Top Gear-a prozvao „The Corrado – a future classic“.

Od 1988. do 1995. godine napravljeno je nekoliko različitih verzija od kojih su dve bile najpopularnije na ovim prostorima: prva, G 60 sa motorom 1800cm koja je uz pomoć kompresora isporučivala 160 konja, i druga, VR6 sa motorima 2,8l i 2,9l u VR konfiguraciji sa 6 cilindara i 174 odnos 190 konja.

Prelepi VW kupe, koji je ’90-tih bio jedno od omiljenih prevoznih sredstava kontroverznih biznismena, a kasnije, kada mu je cena pala, i svakog petrolheadsa koji je želeo atraktivan kupe dobrih performansi, vremenom je ispario sa naše autoscene. Kod većine ostao je da živi samo u sećanjima, dok je kod mudre manjine i dan danas brižljivo čuvan u garažama.

Priliku da vidimo, uživamo i probudimo sećanja na jedan od prvih automobila u istoriji sveta koji je imao zadnji spojler sa elektronskim podizanjem još u ’80-tim i koji se među prvima odvažio da skoro 200 konja dodeli prednjoj osovini još pre 25 godina, imali smo prilike da vidimo proteklog vikenda na skupu u Zemunu, gde je naš kolega Miloš, od milošte prozvan VRsix, organizovao skup za ljubitelje lika i dela Corrado-a i Scirocco-a. Za razliku od vlasnika Scirocco-a, koji se nisu pojavili, 7 veličanstvenih Corrado-a vratilo nas je u mladost i probudilo vlažna sećanja koja smo gajili prema ovim automobilima.

Momčilo Trišić, Dejan Begus, Nikola Igić, Srđan Mandić, Ivan i Nikola Ivanović (Corrado Brothers), Stefan Obradović i Momčilo Bogdanović izvezli su juče svoje mezimce na parking DIS-a i dopustili nam da uživamo u G-60, 2.0 16V, ali i VR6-ici. I to ne makar kakvoj VR šestici, već sa naknadno ugrađenom turbinom za koju se priča da ima snagu od oko 320ks.

Prelepi kupei, predivno sređeni, mamili su uzdahe i poglede preko 200 ljudi koji su za par sati posetili ovaj skup. Među njima i patrola policije koja je navratila u rutinsku posetu, da bi zatim ostala i uživala pipkajući, gledajući i vireći ispod haube ovih lepotana zajedno sa ostalim ljubiteljima koji su se juče zatekli na DIS-u.

Svaka čast Milošu Vrsix na hrabrosti da organizuje svoj prvi skup i omogući nam da se tog nedeljnog popodneva vratimo u mladost i ’90-e, koje su, iako burne, ostavile lepa sećanja u nama. Poput Corrada.

Tekst: Z. Glavaški
Photo: M.Vrsix

Slični tekstovi

Komentari