Menu

Autoslalom Tara (21.oktobar): Lavovska Borba Do Poslednjeg Čunja

Autoslalom Tara (21.oktobar): Lavovska Borba Do Poslednjeg Čunja

Auuuuu čovečeeeeee, kakvo ludilo je bilo juče na Tari! Posle nekoliko godina odsustva trka sa ove prelepe planine, 21.Oktobra, po idealnom sunčanom danu, poslednja trka šampionata SAKSS-a u Autoslalomu dovela je na Taru brdo publike, ali i 38 vozača da se nadmeću na brdskoj stazi ispresecanoj čunjevima, kapijama i šikanama. Od 38 fanatika, 4 je bilo iz Bosne jer se trka bodovala za CEZ šampionat. I to ne makar kakvo četvoro već vrlo brzih i opasnih.

Već od rane zore, sve je kiptelo od oktana i adrenalina. A kako i ne bi kada je ova poslednja trka šampionata, u direktnoj borbi odlučivala da li će Boban osvojiti titulu po treći put za redom i time se dočepati Zlatne kacige, ili će u prvi plan iskočiti moja malenkost i ponoviti pobedu iz Arenđelovca čime bi se kao debitant u ovoj sezoni dočepao prve titule u životu, ili će pak u slučaju naših greški ujdurmu u generalnom napraviti Dejan Pejić, Ivan Sadovski i Milan Janjić. Ovakvu neizvesnost donela je bodovna situacija u generalnom gde smo svi bili nanizani u poretku sa razlikom od po jedan bod, osim Bobana koji je meni, kao drugoplasiranom bežao 4 poena.

E sad, zarad lakšeg praćenja ostatka teksta, samo jedno pojašnjenje: svaka trka ima jedan trening i tri vožnje. Od tri vožnje, dve najbolje se sabiraju u jednu i time se dobija finalno vreme svakog učesnika trke.

Koliko su svi žustro krenuli najbolje govore rezultati treninga – ni na jednoj od prethodne dve trke vožene u Aranđelovcu se nije desilo da se vremena na treningu razlikuju od vremena na trkama za oko 1 sekundu. Razlike su znale da budu i po 5 do 6 sekundi od treninga do najbolje vožnje. Koliko se ludački poteglo govori podatak da je već na treningu bilo i par izletanja sa staze.

Rezultati treninga potvrdili su situaciju sa prethodne trke u Aranđelovcu: najbolje vreme ostvario sam ja u Subaruu, zamnom Milan Janjić u Pežo 206 RC, treće vreme na treningu Sloboban (Boban) Jakovljević u Citroen Saxo. Svi u okviru od jedne sekunde.

Vremena sa treninga su onaj momenat koji je razgraničio iskusne šampione i nas neiskusne koji smo sagoreli od prevelike želje, treme i pritiska koji je donela ova trka.

Prva vožnja završava u poretku Boban prvi, Milan drugi, Peja treći, svi u okviru jedne sekunde. Na prvoj vožnji ja dobijam penalizaciju zbog starta pre vremena, a na poslednjoj krivini okrećem se na stazi za 180 stepeni.

Dobra stvar posle prve vožnje je što su ostale još dve, pa još uvek ima vremena za popravni, a ponovila su se vremena sa treninga, što znači da će svi vrteti oko vremena 1:02. Loša stvar posle prve vožnje je što sam postao još nervozniji.

Veća trema, još veća nervoza i još više grešaka – u drugoj obaram dva čunja već u prvom delu staze, što automastki znači da je kraj svim šansama da bilo šta uradim. Drugu najbrže vozi Milan, drugi je Boban, treći Peja. I ponovo sva trojica u okviru jedne sekunde.

Tada već postaje jasno da je dovoljno da Boban rutinski izveze još jednu vožnju i osvaja Zlatnu kacigu, ali se i otvara mogućnost da mlađani Milan, u slučaju druge pozicije na Tari, zauzme treće mesto u generalnom plasmanu na kraju šampionatu. A za takav rezultat potrebno je da bude brži od svemogućeg Peje iz Užica, kome se pak tada već smešilo drugo mesto u generalnom plasmanu na kraju šampionata.

Treća trka donela je rezultat: Boban ponovo najbrži čime definitivno overeva Zlatnu kacigu, Milan uspeva da bude brži od Peje za tri desetinke čime osvaja drugo mesto u generalnom na ovoj trci i treće u generalnom na kraju šampionata, dok Peja ovu vožnju završava treći, osvaja treće mesto u generalnom na trci i drugo mesto u šampionatu.

Poredak na kraju šampionata, a na osnovu nezvaničnih rezultata: Sloban Jakovljević prvi sa 24 poena, Dejan Pejić drugi sa 14 poena, Milan Janjić treći sa 11 poena, moja malenkost i Ivan Sadovski dele četvrtu sa 10 poena.

Gore pomenuto je rezultat trke i plasman u Srpskom šampionatu. Međutim, kako se trka bodovala za CEZ, a međunarodni karakter trke nam je doveo i četiri takmičara iz Bosne, moram da napomenem da je u generalnom plasmanu trke za CEZ prvo mesto osvojio Sikima Davor u Pežou 106. Davor je svojim vožnjama „objasnio“ kako voze iskusni majstori slaloma, napravivši na prve dve vožnje najbolja vremena, ali i rekord staze. Kakav majstor volana je u pitanju, najbolje govori činjenica da je rekord staze ostvario u svojoj DRUGOJ vožnji po stazi koju je tog jutra video prvi put u životu. Šta reći osim, svaka čast.

I za kraj, moram da iskoristim novinarsku privilegiju i pozdravim svoj velikog drugara, vrhunskog borca i pravog šoumena Srđana Petrova, koji je uz dobru atmosferu, borbu za pravdom (ko je bio zna o čemu se radi), i odličnom vožnjom Astre, uspeo da se dočepa trećeg mesta u klasi 6 odmah iza Peje i Svadovskog.

Detaljne rezultate po grupama i klasama objaviće SAKSS tokom naredne nedelje na svom sajtu, a svima vama koji volite brzu vožnju i želite da se oprobate u nekom zvaničnu takmičenju evo idealne prilike naredne godine da nam se priključite u discipline koja ne zahteva trkački auto već se može voziti i sa serijskim. A prvih pet mesta u generalnom na kraju šampionata su osvojila upravo serijska auta. Pa vi sad vidite…

Tekst/Photo: Z.Glavaški/M.VRsix

Slični tekstovi

Komentari