Menu

1st Endurance Moped Cup

1st Endurance Moped Cup

Dobar dan dragi gledaoci, subota je 29.jul, meteorolozi za danas prognoziraju tropske temperature, u najtoplijem delu dana može se očekivati temperatura do 33 stepeni celzijusa, a u Beogradu najviša 31 stepen. Danas, a i u narednim danima, sunčano i bez oblačnosti koja bi uslovljavala padavine i otkazivanje prvog MOPED ENDURANCE CUP-a!

Pošto ste već saznali gomilu nepotrebnih informacija, možemo odmah početi od bitnih.
Već održana eksperimentalna trka u organizaciji TRKE.rs dala je neverovatno pozitivne rezultate i samo 4 nedelje kasnije održana je i prva zvanična Endurance Moped Cup trka.
Mi ne bismo bili mi, kada ne bismo ispratili još jednu ovako ludu zabavu na renoviranoj stazi kart-moto centra Ada Huja.


Naime, reč je o bolesti koja je (pitaj-boga-kome) pala na pamet da gomilu momaka iz raznih segmenata auto-moto sporta objedini, ni manje ni više, nego na fabričkim mopedima od 50 kubika, pretežno dobro poznate marke Tomos.

Sam prolazak kroz boksove odavao je jedan neverovatan utisak, mislim “Dobro gde sam došla?! Na prvi maj ili na trke? “. Okrenem se desno, a ono miriše jagnje koje se vrti kao dete na ringišpilu, okrenem se levo (da ne buljim u jagnje), a ono miriše roštilj. Pomislih u sebi, ajde da nastavim pravo da mi se ne bi smejali ljudi, kad ispred mene u sred trke šteluju Tomose, skaču po onim sedištima kao po komšijinoj ženi. Pa, rekoh ponovo sebi, “Bože, ovo je svake sekunde sve uzbudljivije.”

Pošto komšijina žena ne ulazi u pravilnik, prenećemo vam neke od najbitnijih stavki:

  • Koncept trke je takav da jedan tim čine tri takmičara i jedan moped
  • Trka traje četiri sata bez prekida, a vozači se neograničen broj puta mogu smenjivati na mopedu.
  • Osim promene vozača, u boksu se može vršiti i dolivanje goriva, zamena istrošenih delova, ali i ozbiljne popravke.

Što se tiče samog agregata sve mora biti fabrički, uz minimalne prepravke koje su dozvoljene. Zbog otežanog nalaženja pojedinih delova, pravilnik je pretrpeo manje izmene.
Iako deluje naivno, većina od vozača ove trke su se u nekom periodu svog života takmičili ili se još uvek takmiče u pravim pravcatim moto šampionatima.
Jedan od njih je naš prijatelj Bata Popović, vozač nacionalnog šampionata 125SP i evropskog šampionata Alpe Adria takođe u klasi 125SP. Kako sam kaže, ovaj poziv ga je najviše privukao jer se takmiči jako puno vozača: prijavljeno je 38 timova sa 3 vozača i jednim pomoćnim. Bata nam reče da mu je jako žao što je srpski moto-sport na jednom nezavidnom nivou pa mu prija kada vidi ovoliko ljudi na jednom mestu sa istim ciljem, a to je da se svi dobro zabave i naravno pobede!

Sama trka je bila opšte ludilo, gomila momaka koji poput komaraca jure stazom, ne retko u sred trke popravljaju i ponovo pale mopede ne bi li je nastavili. Skupljaju delove koje su polako gubili po putu i opet ne odustaju. Svakako znamo da nije lako voziti ni jednu moto trku, ma kolika zapremina tog motora bila. Način vožnje ostaje isti dok se samo brzina menja, pogotovu u jednoj ovakvoj trci izdržljivosti.

Neponovljivi Petar Šarčev nam je pokazao kako se to radi!
Došao je motivisan i uzbuđen na ovaj događaj, a njegov cilj je bio i više nego jasan. Došao je da pobedi ili se ne vraća kući! Na jednom od estetski najatraktivnijih mopeda Pera i njegov Kart-moto tim su odneli pobedu u prvoj trci ovog tipa u Srbiji. Kako je i sama trka trajala do kasno u noć, možemo slobodno reći da se celu noć slavilo.

A nama ostaje samo da se nadamo da će ovako nešto zaživeti i da će postati nešto što ćemo moći svake godine gledati i iznova se radovati ovim ljutim mašinama…
U nedelju se očekuje jutarnja temperatura od 12 do 20 stepeni celzijusa, a najviša dnevna temperatura od 30 do 35 stepeni.

Tekst: A. Petreški Photo: M. VrSix

Slični tekstovi

Komentari