Menu

Najbrži automobili sajma u Ženevi – Hyper/ Supercars of Geneva 2018

Najbrži automobili sajma u Ženevi – Hyper/ Supercars of Geneva 2018

Ko o čemu baba o uštipcima. Tako i mi o brzim kolima. A o čemu bi drugo pisali iz Ženeve kada smo otišli samo sa jednim ciljem – da se upoznamo i družimo sa super/ hypercars.

Evo kakvi su naši utisci kada sve to na jednom mestu možete da osetite, doživite, pipnete, pomirišete…

Lamborghini – Izložena su dva modela, od kojih prvi Huracan Performante Spyder. Može i sto puta da bude najjači V10 ikada proizvedeni Lambo, ali za nas Lambo bez V12 nije Lambo. Aventador je Aventador, daleko je lepši i agresivniji pa smo stoga naš fokus prebacili na Urus koji smo doživeli kao besnu verziju Q7, samo mnogo lepšu.

Ima sve što treba da ima jedan SUV za pravog petrolhead-a. U žutoj boji presavršen. Bez konkurencije u SUV segmentu.

Bugatti – Chiron je daleko zanimljiviji automobil od Veyrona. Dodatno agresivan i ulepšan više ne podseća na kinder jaje.  Za razliku od Regere i Huayre,  ostao je dosledan osnovnom diskretnom dizajnu u kome dominiraju oble linije.

Pagani – Huayra je u prednjem delu lepša od Zonde. Enterijer odaje utisak da ste ušli u muzej savremene umetnosti. Koliko god Zonda delovala ekscentrično, Huayra deluje još 3 puta toliko. Totalni opozit gore pomenutom Chironu.

  

Definitivno mislimo da se vlasnici Chirona i Huayre neće parkirati jedni pored drugih jer se ne zna kome bi bilo neprijatnije.

Koenigsegg – Dobri stari smerni CCX delovao je pomalo tužno i potunjeno naspram Regere race car-a za džedaja u usponu. Steroidi i testosteroni su prva asocijacija kada ga ugledate.

 

Enterijer je kombinacija ekscentričnog Paganija i diskretnog Bugatija. Kombinacije svetle i tamno plave je pokidala.  Felne odnele ubedljivu pobedu na sajmu.

Svi znamo da je CCX jedini auto sa kojim je Stig izleteo sa Top Gear staze, a kako bi prošao sa Regerom ostaje da vidimo.

Hennessey – F5 je naslednik GT-a koji je bio Lotus sa body kit-om i dodatnih zilion konja. Sada dolazi sa svojim dizajnom koji podseća na La Ferrari.

U kombinaciji žute i crne otkida koliko je dobar. Za motor v8 bi-turbo niko ne dovodi u pitanje da li će dosegnuti 480 km/h već kada. Nedvosmisleni utisak je da Venom više liči na italijanski hypercar nego sami italijanski automobili.

Zenvo – Zemlja najsrećnijih ljudi (ako je verovati istraživanjima) i Lego kockica nastupila je sa TSR-S na kome je dominirao svesno nakrivljeni zadnji spojler sa ciljem da se naglasi mogućnost da se spojler  nagne u krivinama na jednu stranu stvarajući dodatni potisak na točak sa slabijim prianjanjem. Da li će to naterati nekog da ga kupi?

Ne znamo, ali znamo da će prednji agresivni dizajn sigurno doprineti popularnosti. Uostalom sam auto veoma podseća na evoluciju Gumpert Apollo-a koji je nekima bio ružan, nekima lep, ali svima nama auto za respekt jer je svojevremeno bio vladar TG staze.

Ferrari –Štand sa ubedljivo najvećom gužvom. Maltene je bilo nemoguće ući. A na štandu su bili: Ferrari California sa novim nazivom Portofino, starim izgledom i volanom koji podseća na Logitech volan za video igrice, zatim FF koji neodoljivo podseća na uvećani i dodatno nabudženi BMW Z3M s kraja devedesetih i koji niti smo mi zagledali niti su ga drugi posetioci zagledali.

Srećom, da Ferrari zasija starom slavom pobrinuli su se 488 Pista i 812. Iako je 812 bio najjači i najbrži u postavci, Pista je privukla svu našu pažnju jer je naprosto za pistu. S obzirom da je Pista pravi Ferrari i izgledom i dušom, naš glas ide za pistu i pored toga što se nismo mogli oteti utisku da enterijer mora biti lepši i kvalitetniji. Kao npr. kod Paganija i Koenigsegga.

W motors – Iz Libana sa centralom u Dubai-u. Poznat po Lykan-u iz Fast and Furious filma nastupio je sa Fenyr SS od 1,85 miliona USD. Pogonski agregat iz RUF-a sa 4.000 kubika i 900 konja, ali i dizajnom u kome dominiraju oštre linije već promovisane na prethodnom modelu zasigurno su mamac za kupce koji u svojoj kolekciji imaju barem 20 sličnih modela. Za nas koji preferiramo trkačku genetiku i istoriju, ovo je samo jedan od show-off modela.

Honda – Otkud Honda na ovoj listi? Pa otuda što je NSX po našem mišljenju zasigurno postao supercar. Zajedno smo konstatovali kolega i ja: više NSX liči na McLaren nego što McLaren liči na samoga sebe. Prvo je prelep, drugo je tehnički potpuno u trendu sa hybridnim pogonom i treće, skup je. Dok je Nissan sa GTR-om ostao dosledan tradiciji i nastavio putem svojih prethodnika, Toyota sa SUPRA-om zaspala i dozvolila da joj kultni model više liči na GT 86 sa bodykit-om, Honda je napredovala do kluba supercars. Svaka čast.

McLaren – Od Hypercar-a kakav je bio F1 do nabudženog japanskog automobila na koga sada liče svi modeli osim Senna. A takav kakav je ,nije nas previše oduševio. Opet preterani utisak body kit-a. Da su dovezli F1 mislim da se za celom ostalom postavkom niko ne bi ni okrenuo.

Mansory – Ekstravagancija do 101 i nazad. Bilo je brdo modela, ali je najviše pažnje privukao Veyron u nama potpuno nejasnoj izvedbi – kao da je neko parkirao automobil ispod drveta na kome je bilo mnogo ptica.

RUF – Izuo nas je iz cipela sa 911 koju sami prave takoreći od nule. Ispod šasije potpuno nova tehnologija, unutra miks starog i novog. Motor od 4.000 kubika i 500 konja spakovan u šasiji modela 964 911. Kažu da ga nisu vozili po Ringu, ali jesu po lokalnim putevima i da su jako zadovoljni performansama i ležanjem. Na pitanje da li će biti brži na Ringu od kultnog žutog 911, rekoše ne znamo.

Rimac – Svaka čast komšije, objasnili ste. Sledi poseban tekst posvećen njima.

Stratos – Reli legenda postade supercar ako je suditi po motoru i ceni. Prvo je Ferrari, drugo je 600.000 evra.

Jedini problem je što su ga parkirali pored starog Stratosa. A bez starca nema udarca. Cela priča po nama imala bi smisla da je cena ekvivalentna ceni starog modela u momentu kada se pojavio na tržištu.

Porsche 911  GT3RS – Nisi mogao prići pa se nismo ni trudili. A i zašto bi kada nas čeka u Beogradu.

I za kraj:

Zoranov favorit i najjači utisak: Regera.

Acin favorit i najjači utisak: CCX.

Dakle Koenigsegg. Nema dalje.

Text/ Photo: Z. Glavaški/ A. Kušljić

 

 

 

 

Slični tekstovi

Komentari