Menu

Trke Ubrzanja 402m- Kraj! Vidimo se dogodine

Trke Ubrzanja 402m- Kraj! Vidimo se dogodine

Posle dvonedeljne neizvesnosti u kojoj nas je držao Sportski Auto i Karting Savez Srbije, krajem prošle nedelje konačno je stiglo i zvanično obaveštenje da trka u Batajnici planirana za početak oktobra ipak neće biti održana, što automatski znači da je ovim saopštenjem koje izdao SAKSS, sezona 2017 u Trkama Ubrzanja završena.

Za one koji su slabije informisani, samo kratko pojašnjenje – trka u Batajnici i nije bila u zvaničnom kalendaru za ovu godinu, ali je na poslednjim trkama održanim na Ušću rečeno da će se najverovatnije voziti, što je tada, u tom momentu značilo da se šampionat najverovatnije nastavlja i posle poslednje kalendarske trke. Međutim, kao što smo gore i napisali, dogovor između Vojske RS i SAKSS-a ipak se nije desio tako da je spuštena zavesa na ovogodišnji šampionat.

Ko su šampioni koji će braniti svoje titule u 2018?

Klasa 10: Damir Ožegović, Fićobusa

Klasa 11: Esad Došljak, Opel Corsa

Klasa 12: Nebojša Blagojević, Nissan GTR

Klasa 13: Nebojša Vuković, Opel Kadet

Klasa 14: Igor Vučković, Audi A5

Klasa 15: Igor Sviderski, Alfa Romeo 156

Klasa 16: Božidar Popović, Alfa Romeo 147

Šta je obeležilo ovu sezonu i po čemu će ostati upamćena?

Po mom mišljenju, glavni utisak je: proboj debitanata i prošlogodišnjih debitanata u sam vrh šampionata i osvajanje čak tri titule.

Al ajd redom:

  • Klasa 13 – Nebojša Vuković: debitant u sezoni 2017 osvojio je titulu u klasi koja ne samo da nije naivna kada je brzina i tehnika vožnje u pitanju, već je to učnio u konkurenciji koja je jezivo jaka. Dovoljno je samo reći da je za rivala tokom celog šampionata imao iskusnog Ivana Vulovića Tićbru u preozbiljnom Golf VI GTI Revo3 od cirka 370 konja. Za razliku od većine takmičara koja svoje prve trkačke korake pravi u slabijim klasama, poput 16, 15 eventualno 14 ako se ona uopšte i može nazvati slabijom, Nebojša je skupio hrabrost i krenuo od klase 13. I osvojio je.

 

  • Klasa 15 – Igor Sviderski, prošlogodišnji debitant, ovogodišnji šampion. Bez grama trka u prethodnom životu, prve metre na stazi prešao u 2016-oj, prvu titulu osvojio već u 2017-oj u kultnim borbama protiv Aleksandra Đukanovića, najstarijeg i jednog od najiskusnijih takmičara u regionu. Igor je između ostalog ove godine ostao upamćen i po legendarnom finalu iz Osijeka u maju kada su dva Alfa Romea 156 beogradskih tablica bitku vodile za prvo mesto, koja je tada pripala Igoru sa nepobedivim vremenom od ravno 15,000 sekundi, za svega dve hiljaditinke boljem vremenu od drugoplasiranog Jovana.

  • Klasa 16 –Božidar Popović, takođe prošlogodišnji debitant, koji je overio krunu od prošle sezone, potvrdio da ona nije bila slučajnost. Jedan od retkih, ako ne i jedini, bivši šampion Srbije u kartingu koji je umesto kruga, brda i relija, karting stazu zamenio pravcem.

Zašto fokus na uslovno rečeno „početnicima“?

Zato što je to najbolji dokaz da imamo jedan itekako zanimljiv šampionat, koji obiluje gomilom neizvesnosti, koji je na dobrom putu da se omasovi, koji je pristupačan svakome jer je moguće voziti ga i sa potpuno serijskim automobilom registrovanim za drumski saobraćaj. Šampionat u kome se ove godine pojavilo podosta novih takmičara i koji će, nadamo se, sledeće godine prebaciti broj od 100 aktivnih vozača u šampionatu.

Tokom zimske pauze, mi iz PH ćemo se potruditi da vas obaveštavamo šta se pakuje i prepakuje po garažama, ko se „seli“ u drugu klasu, a ko samo unaprađuje svoju mašinu u postojećoj i ko su nove nade koje će nam se priključiti u sezoni 2018 i šampionat učiniti još zanimljivijim.

Za kraj svaka čast svim takmičarima za rezultate u 2017-oj, svaka čast SAKSS-u što nas je 2016-e primio pod svoje skute i svaka čast Zoranu Slavkoviću, jednom od naših najtrofejnijih vozača koji je u sezoni 2017 privremeno okačio volan o klin ne bi li zastupao interese vozača ispred SAKSS-a.

Svim dragim kolegama vozačima srećno pakovanje mašina tokom zimske pauze želi PH.

 

Tekst: Zoran Glavaški

Slični tekstovi

Komentari