Menu

Predstavljanje vozača 402: Nikola Galović

Predstavljanje vozača 402: Nikola Galović

Vidiš čoveče šta ti je uticaj sredine… Da ne beše perionice „Sjaj“, Frenkija i ekipe sa 402, narandžaste Opel Astre GSI Turbo, pitanje je da li bi li Nikola Galović danas bio jedan od ozbiljnih kandidata za titulu u klasi 14, a možda čak i 13. Ta perionica, ta ekipa, a naročito narandžasta Astra GSI Ivana Penjevića bile su presudan faktor da se 2012-e godine kupi Citroen Saxo VTS 16v od 120+ konja, kao jedan korak na putu ka ostvarenju sna: Astra GSI Turbo.
Saxo VTS 16v se odmah pokazao kao vrlo ozbiljna spravica, koja je prvo na Knaufu pokazala svu svoju narav da bi ubrzo postala jedan od takmičara na prvom Nikolinom nastupu u Osijeku. Tada, cilj koji je postavljen, a to je da se što bolje vreme napravi u klasi 16, brzo je pao u vodu jer je Saxo VTS iznenadio sve pa i samog vlasnika – probio je klasu 16 napravivši vreme od 15,4 sekunde.

Iako je Saxo pokazao sav svoj potencijal nudeći prostora za više, brže i bolje, Nikola odlučuje da ne odustaje od svog sna i prvom prilikom koja se ukazala u garažu stiže Opel Astra GSI sa 2.0 Turbo motorom od 204 ks. Čuveni motor iz Calibre 4×4 zaista je na papiru po izlasku iz fabrike imao toliko snage, ali je po rečima vlasnika tada pala na svega oko 170-180 konja. Kome drugom poveriti ovaj auto do čuvenom Bućkalu, koji ne samo da ga vraća na fabričku snagu već je uveliko premašuje uz sve svoje baltazarske sposobnosti. Astra je podignuta, ni manje ni više, nego na ravno 280 konja. To je ujedno i maximum koji je ovaj motor sa fabričkom turbinom mogao da istrpi.
Auto je poteran do Osijeka naredne godine i na prvim sledećim trkama ostvario 13,3 sekunde. Ali, Nikola ko Nikola ni tu nije mirovao. 280 konja je dosta, ali nije dovoljno. Ponovo u garažu, ponovo baltazarisanje oko motora, pre svega na turbini i ponovo dogodine na stazu. Ušće 2016 svojim ulaskom u kalendar SAKSS-a kao zvanično takmičenje omogućilo je da se Astra isproba na domaćem terenu. Sada već sa preko 300 konja, ostvaruje 13,2 sekunde ET, što konačno primiruje Nikolu da malo „ohladi“ sa daljim budženjem, jer je za dalji napredak bilo dovoljno nabaviti bolje, odnosno kvalitetnije gume. Ali obzirom da u zemlji Srbiji pare nisu problem iz prostog razlog jer ih nema i dalje se priča vrti oko toga da li će u pomoć priskočiti sponzori ili će se finansiranje nastaviti iz svog džepa.


Sa Nikolom smo se našli na Ušću, lokaciji gde će se predstojećeg vikenda voziti prve Trke Ubrzanja na 402 metra ove godine. Uz sve ovo što smo gore naveli, saznajemo od njega da je u Osijeku ove godine auto postavio sopstveni rekord sa 13,1 sekundi ET. Pitamo ga i koji je presudan faktor za ovogodišnje uspehe, jednom rečju odgovara: gume.
Naravno, pundravci u guzici nam nisu dali mirali pa smo ga iscimali da nas malo provoza po Ušću: prvi utisak je da je auto toliko „normalan“ kada se normalno vozi da to naprosto nije normalno. Očekivalo smo bum-tras-čuvaj, kad ono međutim: nema ni buke, ni galame, ni cimanja, ni štucanja. Kao najobičniji hatchback novije proizvodnje, a ne auto star 23 godine. A onda, posle blagog zagrevanja motora probudila se zver: negde u drugoj, negde na nekom normalnom broju obrtaja, kada je stisnut pun gas započela je erupcija vulkana – sunce ti kalajsano, pa to je šlajfovalo, i šlajfovalo, i šlajfovalo do beskraja. Pa je onda prešaltan u treću kada se isto potpisivanje na užarenom asfaltu nastavilo. Mislim da je trag koji smo ostavili bio bezmalo 100 metara, ako ne i više. Dok se Nikola spremao na šaltanje u četvrtu mi smo panično preklinjali da nas okane ove agonije i istovari negde što pre. Hvala Bogu, pa nas je poslušao, jer nam je u drugoj i trećoj oterao srce u pete.

Uz serijal fotki koje Kole napravio neposredno posle ovog isprobavanja, a dok sam ja pokušao drhtavim rukama da upalim cigaru, Nikola nam je pobrojao sve ono što je urađeno na autu, a da je vredno pomena. Sve to prenosimo na kraju teksta, pa oni koji imaju nameru da sređuju nekog Opela, evo saveta šta i kako to uraditi.

Onako za kraj, pitali smo ga i šta mu je najveći gušt u vožnji. Bez ustezanja i razmišljanja usledio je odgovor – da ganjam Poršee i da im skidam skalp.

A evo i spiska modifikacija:

  • Ubačen motor iz calibre turbo (c20let),
  • menjač f18 wr374,
  • usisna bregasta od xe-a,
  • turbina kkk26 sa audija s4,
  • eksterni wastegate sa audija s2 sa ‘screamerpipe-om’,
  • downpipe fi70, ostatak fi60,
  • veći interkuler,
  • alu cevi,
  • silikonska creva,
  • Greddy blow off,
  • K&N filter vazduha,
  • dizne 470ccm,
  • štelujući regulator pritiska goriva,
  • walbro 255 benzinska pumpa.
  • OZ superturismo 16 inča u gunmetal boji, za trku napred idu Toyo r888 (ili ono što je ostalo od njih).

Intervju: Z. Glavaški Photo: M. Kostić

Slični tekstovi

Komentari