Menu

Esad Bole Došljak – brži od najbržih

Esad Bole Došljak – brži od najbržih

Ajd da se ne lažemo – svi mi volimo kola do granice ludila, volimo dobru vožnju više nego ’leba da jedemo i u stanju smo da pričamo o automobilizmu više nego o… pa neka bude sexu. Al postoji i ona nekolicina njih za koje se može reći da su još luđi od nas ludih kakvim nas inače smatraju. Jedan od takvih je naš poznati takmičar sa trka ubrzanja, vlasnik nacionalnog rekorda na 402 metra, Esad Došljak zvani Bole.

Moram da priznam da odavno nisam sreo osobu koja me je do te mere fascinirala opčinjenošću automobilima kao što me je fascinirao Bole. Počevši od njegove garaže, koja je upicanjena do najsitnijeg detalja, koja na osnovu stepena čitstoće može i HACCP sertifikat da dobije, pa preko automobila za trke koji izgledaju kao da su spremni za Tuning Show u Las Vegasu, do potpuno neverovatne činjenice da tokom nekoliko sati koje smo proveli u njegovoj garaži radeći intervju skoro da nije bilo snimka drag trka na kablovskoj, a da Bole nije unapred znao sve o trci, takmičarima, rezultatu…

Kao što rekoh na početku teksta, Bole je danas vlasnik nacionalnog rekorda na 402 metra sa rezultatom 9.025 sekundi ostvarenom u Osijeku 2016-e godine sa autom Audi RS4, naravno specijalno prerađenim za drag takmičenja. Put do najbržeg Audi-ja Balkana i sveta trka počeo je mnogo ranije, još sredinom ’90-ih. Tada je Bole došao u posed svog prvog, za tadašnja vremena brzog automobila – Fiat Sport Kupe 128 sa motorom od 1300 kubika i dvogrlim weber karburatorom. Sa njim je savladao svoje prve „brze“ trkačke korake. Ubrzo posle Fiata na red je došao i BMW 320 e30, čuvena kockica, a za njom i prvi pravi brzi automobil, ni manje ni više nego Porsche 944 S od 190 konja.

Ulazak u svet Porsche-a uticao je mnogo na kasniju Boletovu karijeru, a posle prvog, na red su došli i Porsche 911 Carrera Cabrio od 250 konja, pa Carrera 4s, da bi se posle izvesnog vremena ponovo vratio na model 944, ali u svom top izdanju TURBO od 250 konja.

Za ovu turbaljku vežu ga lepe uspomene, a pre svega sećanje da je upravo taj auto do tog momenta bio nešto najbrže što je posedovao, kao i pošalica asocirana tadašnjim lošim putevima u kombinaciji sa brzom vožnjom automobila koji nisu imali stepen bezbednosti kao danas, a koja glasi: ko preživi sa autom od 250 konja duže od 3 godine, taj mora da slavi.

Posle 944 Turbo došla je na red i Carrera 4, čuveni Spyderman, od 250 konja, i konačno 2008. godine, 911 Turbo, serija 964, koga svi dobro znamo sa trka ubrzanja jer ga Bole i dan danas vozi.

Kroz ovaj istorijat Boletovog street legal voznog parka dođosmo i do prvog auta kojim se potegao prvi put na zvaničnoj trci 2009-e godine u Beogradu kada je mislio da će sa Porscheom biti među troje najbržih, ali ga je tadašnji rezultat 13,6 vratio u realnost koja je glasila – ako hoćeš brže i bolje moraš da budziš!

Šta je i kako rađeno na ovom kultnom Porsche-u već smo pisali na našem sajtu(link), ali pre nego što krenemo dalje, red je napravimo mali flashback i odgonetnemo otkud baš drag race i gde je to bilo moguće trenirati kada u Pazarskoj regiji svega ima ali dužeg pravca od 200 metara nema. Odgovor na ovo pitanje je Sjenica tj. malo preciznije – napušteni vojni aerodrom Dubinje. Bez da ulazim u detalje oko staze, eto i jednog od odgovora otkud je novopazarska škola drag race-a toliko jaka.

Elem, da se vratimo na trke. Posle dorade Porsche-a stigli su i prvi rezultati – 2010-e stiže i prva pobeda u klasi 12, a na kraju sezone i 2 mesto u generalnom iste klase.

Sezona 2011, na neki način je i prekretnica u daljoj karijeri, jer je konkurencija u klasi 12 postala toliko jaka, da je bilo jasno da Porsche neće biti dovoljno kokurentan bez daljih modifikacija koje su u ovom slučaju značile – redukcija mase. Ovaj zahvat podrazumevao je sečenje Porsche-a, što je akcija od koje je Bole odustao. Zašto? Zato što je greota seći unikat od auta kakav je posle dorada postao 911 turbo.

Odustajanje od prekrajanja 911-ice pokrenulo je proces nabavke Opel Corse i ulazak u prvi pravi projekat. Za one koji ne znaju, ova Corsa je kupljena kao najobičnija Corsa sa oglasa, a šta je sve na njoj rađeno, najbolje ćete saznati klikom na link o Corsi jer smo i nju već opisali na sajtu.

Da se vratimo na trke – ovaj monstrum od auta kupljen 2011-e i sklopljen za sezonu 2012 odmah je pokazao svoju narav i od niskih 12 sekundi ostvarenih te godine stigao vremenom do 10,6 sekundi u 2015-oj, što je ujedno i najbolje vreme koje je Corsa ikada napravila. Tokom te 4 sezone, Corsa je Boletu donela silne pehare, kako na lokalnim tako i na regionalnim takmičenjima u okruženju, pre svega Bosni i Hrvatskoj, gde je drag izuzetno popularan.

Momenat koji ovde moram da naglasim, a koji se provlačio tokom celog razgovora sa Boletom i koji najbolje opisuje njegov trkački karakter glasi: Bole je kao i svi uvek želeo da bude najbrži, ali za razliku od većine nas, ne prvi u klasi, ili generalnom, već najbrži od svih na stazi na kojoj se pojavi. Ovaj momenat nije moja spoznaja, već njegovo iznuđeno priznanje kada je tokom razgovora shvatio da se za neke godine uopšte ne seća koje mesto je osvojio u generalnom. „Čoveče, mene samo zanima da budem najbrži od svih tamo gde se pojavim, i to je to“.

Da to nije moguće sa Corsa-om, i da je njen maksimum 10,6 sekundi nametnute problemima sa vešanjem u kombinaciji sa smanjenom mogućnošću prenosa snage koja bi morala dodatno da se povećava navelo ga je na nova ulaganja, ali ovaj put u novi automobil: Audi RS4, zverina kupljena u Finskoj od ni manje ni više nego 1.500 konja.

2016-e godine, na takmičenju u Osijeku Audi pravi vreme od 9,025 sekundi čime postavlja nacionalni rekord na 402 metra i dovodi Esada na poziciju najbržeg čoveka u Srbiji. Iste godine, ali u Nemačkoj, na čuvenom Hochenhaiem-u pojavljuje se sa Audijem i obara dva rekorda:

Prvog dana, ruši prethodni lični rekord sopstvenog auta: sa 8,33 sekunde spušta vreme na 8,30 sekundi, da bi drugog dana postavio rekord Evrope u klasi 4 WD, st2, rušeći vreme 8,297 sekundi neprikosnovenog Boba Ketlera u monstruznom Golfu od 1.200 konja vremenom Audija 8,059 sekundi praveći pri tome izlaznu brzinu od 276 km/h i vreme na 60ft: 1,3 sekunde.

Preuspešna 2016-a, na žalost, nije se ponovila i 2017-e: zbog kašnjenje kvačila iz Austrilje poremetilo je planove za nastupe u ovoj godini, a samim tim i ostvarenje još jednog cilja: NAPAD NA 7 sekundi!

Kako i da li će i ove godine Bole ući u anale kao prvi čovek sa ovih prostora koji je vozio ispod 8 sekundi ostaje da se vidi, a mi mu želimo još puno uspeha, rekorda i pehara, a pre svega da bude najbrži gde god se pojavi!

Tekst i Photo: Z. Glavaški

Slični tekstovi

Komentari