Menu

Božidar Popović–put kojim se ređe ide:sa kartinga na trke ubrzanja 402m

Božidar Popović–put kojim se ređe ide:sa kartinga na trke ubrzanja 402m

Božidar iliti Boža kako ga celo okruženje zove, je momak koji je rođen 1989. godine, a koji se već 1996. godine smestio za volan kartinga i počeo da vrti krugove u Srpskom karting Šampionatu. I dok su njegovi vršnjaci prebrojavali poene koje su osvajali u Sega Mega igricama, Boža je vredno prebrojavao poene na stazi: već u debitantskoj sezoni osvojio je prvi podijum, dve godine kasnije sevnula je i prva vicešampionska kruna na kraju sezone, vrhunac priče dešava se 1999. godine sa Šampionskom titulom na kraju sezone, dok se 2000. godine ponovila vicešampionska titula.

U naredne tri godine karting se i dalje ganjao, ali bez značajnijih rezultata, da bi se 2003-e godine kaciga privremeno okačila o klin. Privremena pauza trajala je punih 4 godine, da bi se Boža 2008-e ponovo vratio u karting i to onaj od 125cm3 . Te godine nije postojao realan plan za osvajanje titule već je Boža sa rental kartingom vozio samo dve trke, ali i te dve trke su pokazale da nije zaboravio da vozi jer je i pored duže pauze uspeo na dve trke da osvoji po jedan pleh za jedno drugo i jedno treće mesto.

Od 2008-e do 2016-e godine ponovo sledi pauza. Želja da se oproba na krugu, pre svega u Malom N-u, jer je Boža od onih koji su pristalice ideje da se u svemu ide redom pa i u trkama, nije bila moguća jer je po njegovoj kalkulaciji za celu sezonu u Malom N-u, a pod uslovom da se cilja podijum, potreban budžet od 10.000 evra. Pošto para nije bilo, a ni sponzora koji bi pomogli proboj u svet kružnih trka, pauza je bila neminovna.

Međutim, jednom trkač uvek trkač kako već vole da kažu, ni njega nije minula želja da se ponovo oproba, pa je maksimalno iskorištena prilika koju je SAKSS ukazao svima sa manjim budžetima, a sastoji se u opciji učešća na Trkama Ubrzanja na 402metra. Kao što je već dobro poznato, uz Autoslalom, Trke Ubrzanja su disciplina u kojoj je moguće učestvovati sa potpuno serijskim automobilom što je bila opcija koja se ne propušta.

Prva godina u kojoj je nastupio bila je 2016-a, upravo godina u kojoj je SAKSS uvrstio ovu disciplinu pod svoje okrilje. Znanje i iskustvo na pedali gasa stečeno prethodnih godina pokazalo je odmah i rezultat: u debitantskoj sezoni osvojena je titula u klasi 16 sa automobilom Alfa Romeo 147 od 160 konja. Najbolje vreme ET ostvareno tokom sezone iznosilo je 15,6 sekundi.

Šampionska titula u 2016-oj probudila je stari entuzijazam, volju i želju pa je 2017-u godinu zakoračeno mnogo ozbiljnije: Alfa je ostala za odbranu titule u već pomenutoj klasi, dok je za napad na klasu 14 odvojen lični budžet za projekat Opel Corsa 2.0 C20XE sa Cosworth glavom, protočnijom pumpom za gorivo, protočnim zadnjim loncem fi 60, power cap-om, full rollbarom urađenom od strane Sikirice, Sparco kadicama, Momo volanom, OMP papučicama i gumama Indy poluslik. Nešto ulaganja zarad lepog izgleda i nešto više ulaganja zarad brzine omogućili da Corsa napravi ET 14,2 sekunde.

Iako se očekivalo da će Corsa biti dostojan rival u klasi 14 ona je od samog starta sezone kidala živce Boži kvareći se i kad treba i kad ne treba: poluosvina je pucala čak tri puta i dalje noseći sa sobom nedoumicu da li je to posledica pogrešne kalkulacije šablona po kome se radilo ili je u pitanju pogrešno pozicioniranje motora.

Na sreću rešenje već se nazire pa se očekuje da i Corsa u 2018-oj zablista u svoj svojoj moći. Za razliku od nje, Alfa ni jednog momenta nije razoračala svog vlasnika ove godine: dobrim i sigurnim vožnjama osvojene su dve pobede u klasi 16 u ovoj sezoni što je bilo dovoljno da se na kraju overi titula i za ovu godinu i time otvore vrata za pohod na Zlatnu Kacigu koja se dobija za tri vezane šampionske titule.

I dok Boža polako, ali sigurno ulazi u anale trka Ubrzanja u podsvesti mu i dalje radi crv zvani kružne trke: od istih se još uvek nije odustalo, želja i dalje postoji iako sponzori i dalje ne postoje, ali ako se situacija promeni ne treba se iznenaditi da dogodine gledamo Božidara kako na Beranovcu ili Mišeluku vrti krugove ne bi li se dočepao titule o kojoj sanja godinama.

Ako se pak planovi za krug izjalove, svakako ostaje već planirani pohod na klasu 14 sa Corsom, pohod na Zlatnu kacigu u klasi 16 sa Alfom, ali i mogućnost da se Alfa dogodine upusti u koštac sa majstorima autoslaloma, ili možda čak i Corsa potera uz neko brdo.

Šta će se izdešavati tokom zime ostaje da vidimo, a mi, kao PH ćemo se potruditi da zavirimo iza vrata Božine garaže i dojavimo svaku svežu informaciju…

Tekst/Photo: Z. Glavaški/ M. VrSix

Slični tekstovi

Komentari