Menu

Street Race 402m: Opel Kadet v6 by Milan Plavšić

Street Race 402m: Opel Kadet v6 by Milan Plavšić

Pomeranje termina trke Street Race 402m na Ušću sa 17/18. Juna na 8/9. Jul dalo je prostora i vremena kako trkačima da dodatno utegnu svoje mašine, tako i nama iz PH da obavimo još po neki test i intervju i predstavimo neke od takmičara koji će nastupiti u ovoj sezoni.

Tim povodom proteklog vikenda susreli smo se sa Milanom Plavšićem, članom kluba Centar Boban i jednim od vozača tima 1-na-1. Zašto baš sa Plavšićem?

Pod jedan, zato što je prošle godine imao hrabrosti da se pojavi sa skoro pa fabričkim Puntom od 73 konja na trci na Ušću u klasi 16 iako je znao da će biti izuzetno teško potvrditi klasu što se na kraju ipak nije desilo. Jel ga to poremetilo i obeshrabrilo? Jes’ malo morgen, samo ga je dodatno motivisalo da bude još luđi nego što je inače i u ovu sezonu uđe opasno naoštren da se domogne makar jedne pobede.

A pod dva, zato što je on najzaslužniji što sam i ja rešio da se ove godine oprobam u trkama u ovoj disciplini i time u 41 godini konačno počnem da živim ono o čemu sam 20 godina maštao. Verujte , da mi je neko pre mesec i po dana rekao da ću ove godine voziti 402 ladno bi mu odgovorio da nije normalan. Ali eto, zahvaljujući njemu i tome što me je skoro na silu odvukao u SAKSS da izvadim licencu, ovaj intervju je nešto najmanje čime možemo da mu uzvratimo.

Elem, da se vratim na Milana – kao što rekosmo priča sa Puntom nije dala očekivane rezultate pa je isti zamenjen daleko ozbiljnijom mašinom – Kadetom 2.5 V6 sa ex Calibra motorom. Ovaj auto je prethodnih godina već vožen na trkama, a od ove sezone sa Plavšićem za volanom ponovo se vraća na stazu.

Kakav je auto u pitanju – rol bar, shifter, ogromni obrtomer, fiksirane kadice su ono što odmah upada u oči u enterijeru. Naravno, i prekidač za startovanje motora, jer na ključ nije In. Tu je i crevo kao deo instalacije za priključenje nitra koji je nedavno isproban, ali sa kojim definitivno neće voziti na Ušću. Spolja crn, namunjen, namršten, sa preširokim ljubišastim felnama pomalo podeća na tuning /styling s početka novog milenijuma.

A ispod haube 2.5 V6 sa cca 190 konja sa prepravljenim usisom, dizne od MV6, regulator pritiska od 4 bara. Motor uparen sa F16cr355 menjačem po principu “e pa taj ko ti je rek’o da može neka ti taj i nabudži”. I zaista je nabudžen. Na tanki zamajac. Sinter lamela 228 i korpa od 20 bara su tu jer su prethodne tri 215 spržene.

Kako sve to u praksi to funkcioniše? Pa nikako. Barem kada sam ja u pitanju. Tri puta sam pokušao da ubacim u prvu i sva tri puta sam umesto iz prve krenuo iz treće. Onda sam odustao i zamolio ga da me provoza. A kad je Plavi seo za volan, onda je to već bila druga priča. Auto ima silovit start i brutalno ubrzava kroz svaki stepen prenosa. Vreme koje je Kadet pravio pre nego što ga je Plavi kupio iznosilo je oko 14.3s dok je modifikacijama koje su navedene vreme spušteno na 13,8s. Tih pola sekunde koštalo ga je oko 2.000 evra dodatno uloženih u auto. Međutim, sada je vreme spušteno na 13,8s (ET tj. vreme auta) što uz reakciju od malo preko 0,2 sekunde daje 14,0xxx što je već ozbiljno konkurentno vreme za klasu 14.

Nismo mogli da izdržimo, a da ga ne pitamo i za ostale konkurente iz klase 14. Na pitanje koga se najviše pribojava u klasi 14 s obzirom da će to biti jedna od najjačih klasa sa dosta ozbiljnih vozača, odgovorio je da su tu uvek nezgodni Nemanja sa Octaviom RS kao i legenda street race trka u Srbija Dule Bućkalo sa Opel Astrom. Na pitanje o očekivanjima od prvog Ušća ove godine, odgovor je bio skroman – nadam se peharu, ali ću biti zadovoljan svakim rezultatom jer ipak smo ovde da uživamo u onome što radimo i volimo.

Ekipa PH želi puno uspeha Milanu do kraja sezone i nadamo se da ćemo ga s jeseni gledati na Tv Happy pored Dede Audi u gostovanju kod Milomira Marića.

Tekst: Zoran Glavaški Photo: Milan Kole Kostić

 

Slični tekstovi

Komentari