Menu

BG CAR SHOW 2018 – Noviteti, preporuke, utisci

BG CAR SHOW 2018 – Noviteti, preporuke, utisci

Posle Ženeve, ubrzo je na red došao BG CAR SHOW, a mi ga dočekali, sada već tradicionalno, nespremni. Ipak, nismo smeli da ga propustimo, čak nam je i dobro došao da pažljivije proučimo neke modele koje nismo u Ženevi zaslepljeni onim što se viđa možda i jednom u životu...

Iako nije u pitanju internacionalni sajam koji se održava svake druge godine, organizacija je znatno uznapredovala u odnosu na prethodne godine, pa se tako sada oseća nešto manja razlika u odnosu na onaj “pravi“ sajam.

Ako planirate da posetite sajam narednih dana preporuka je da to učinite u prepodnevnim časovima, posebno ako ste zainteresovani da kupite nešto, kako bi na miru mogli da porazgovarate sa izlagačima i vidite na automobilu sve što vas interesuje. Vikendom to ide mnogo teže, a u daljem tekstu ćete saznati zašto. Cena ulaznice je 300rsd, a parking košta 100rsd po satu.

Kao pravi novinari amateri, nismo uspeli da se organizujemo da dođemo nekim radnim danom u prepodnevnim časovima kako bi odradili svoj posao kako treba, tako da je odluka pala da se ide u subotu, pa da se na “fintu“ uđe makar pola sata pre otvaranja. Dok smo mi fintirali, trebalo nam je dobrih 20 minuta da poentiramo i utrčimo u Halu 3 15 minuta pre otvaranja i napravimo par fotki na miru. Posle toga počinje patnja za nas jer gužva od prvog do poslednjeg minuta nije jenjavala. Kakva gužva? Strašna gužva! Beer Fest gužva. Veća i od one u Ženevi subotom, verovali ili ne. Još ako ste na fotografskom zadatku to je jedna posebna frustracija. Zauzmeš mesto, čučneš, napraviš kompoziciju i zategneš nerve do kraja, spreman kao Vasilij Zajcev da opališ u toj milisekundi kada oko automobila stoji minimalan broj ljudi.

Jeste da je glupo porediti ovaj sajam sa onim u Ženevi, ali u nekom trenutku postaje besmisleno da posetioci mogu samo da gledaju izložene modele ali ne i da uđu ili sednu, za razliku od Ženeve gde svako može da uđe u primerke od po 2-3 miliona evra.
Međutim, ako vam nije jasno zbog čega je to tako i ako ste ljuti zbog toga, nemojte biti. Naime, u Ženevi se najbolje i moglo videti do čega dovodi ta liberalna politika prema posetiocima. Dovodi do nestanka gotovo svakog upaljača, piksle, cup holdera ili bilo čega što se lako deinstalira, ali i elemenata poput ručice menjača koja je nekome bila potrebna pa je iščupao i ostavio samo šipku. Tako da, imajte razumevanja za naše izlagače.

Nas su najviše interesovali noviteti na sajmu tako da smo se najviše na njih i koncentrisali, ali bacili smo pogled i na neke narodske automobile i proverili kakve su ponude i akcije.
Pođimo od najskupljih, a ujedno i najvećih zvezda ovog sajma. Ubedljivo najviše pažnje je privukao trkački Lamborghini Huracan GT3, Miloša Pavlovića, sa cenom od blizu 400 000 evra. Pod haubom je V10 motor zapremine 5.2L od 610 konja i 600Nm (konjaža i obrtni moment mogu da varijaju u zavisnosti od podešavanja), a automobil teži samo 1200kg.

Miloš je sve vreme bio tu, slikao se i potpisivao autograme svojim fanovima. Na žalost, nije imao vremena da nam da intervju, ali to smo ostavili za neku drugu priliku, pa nastavite da nas pratite.
Drugi najskuplji primerak je bio Ferrari GTC4 Lusso, ujedno jedini Ferrari sa 4 sedišta u ponudi. V12 motor, 6,3L, 690ks, 700Nm, prava zverka, šteta samo što ne može da se priđe bliže jer je automobil ograđen.

Audi A7 – kakav automobil! Pošao sam na sajam sa željom da ga ishejtujem najstrašnije, ništa mi se nije svideo na fotografijama, nekako mi je stari model delovao mnogo zrelije i skladnije, spojeni zadnji farovi mi se uopšte nisu činili kao dobro rešenje. Međutim, kada sam video kako to uživo izgleda, toliko sam se zagledao u taj zadnji kraj da sam bukvalno prednji zaboravio da uslikam. Nisam mogao da prestanem da ga fotografišem, čak sam se pentrao po terasi i čekao 10 minuta da se ljudi sklone da uhvatim i taj ugao dizajnerskog remek-dela. Enterijer je takođe odrađen fenomenalno, kao pravi pravcati Audi. Međutim, sve što izaziva ovoliko pažnje, a izazvao je podosta, mora i da košta. Konkretan primerak košta oko 103 000 evra, dok je početna cena sa osnovnom opremom oko 71 000.

Drugi auto koji sam takođe hteo da ishejtujem, nije baš uspeo da me kao Audi navede da ga zavolim, ali sad ga bar ne mrzim jer uživo takođe izgleda mnogo lepše, a u pitanju je Mercedes-Benz CLS treće generacije. Prednji kraj izgleda sjajno, zadnji mi jeste i dalje malo čudan, ali što se više gleda, sve bolje izgleda.

Što se tiče noviteta koji su još bili predstavljeni u hali 3, nama najinteresantniji automobil na štandu British Motorsa je Range Rover Evoque Convertible. Šta reći? Sulud koncept, stvoren da privlači pažnju. Ja bih ga nazvao – Suzuki Jimny za bogate.

Naravno, neizostavni proizvođač na našem portalu – BMW. Imali smo prilike da vidimo nešto o čemu se mnogo pričalo u poslednje vreme, a to je M5. Uživo izgleda tačno onako kako smo i očekivali, tj. onako kako M5 treba da izgleda – moćno. Međutim, meni je i8 Roadster mnogo više pažnje privukao, toliko da sam stajao bar 10ak minuta pored njega i proučavao gomilu skrivenih i nekonvecionalnih dizajnerskih detalja. Drago mi je da je BMW iskočio iz nekih okvira makar to bilo u segmentu hibrida i nadam se da će imati hrabrosti da neke od tih rešenja primene i na svoje komercijalnije modele, a kada smo kod komercijalnijih modela, tu je bio i X2 koji ste imali prilike da vidite u našoj promo vožnji.

Da mi je neko rekao pre par godina da ću toliku gužvu videti na štandu Kije ne bih mu verovao. U pitanju je Kia Stinger. U auto je moglo da se ulazi tako da su posetioci strpljivo stajali u redu i čekali da se uvere da li je cena od 53 000 evra za izloženi primerak opravdana. Ako je suditi po dizajnu i kvalitetu materijala, ja bih rekao da jeste. Stvarno odaje utisak premijum automobila, svi materijali su mekani na dodir, svaka pregrada, svaki pokretni deo ima soft-touch efekat, dok dizajn eksterijera izgleda egzotično, posebno u ovoj crvenoj boji. Jedino što mi se ne dopada u celoj ovoj konfiguraciji jeste 2.2 dizelaški agregat.

Dalje, od noviteta smo proverili XC40 i shvatili da je Volvo definitivno otišao korak dalje i postao pravi premijum brend. Nema više onog koketiranja kako je recimo bilo ranijih godina, to je sada definitivno to.

Imali smo prilike da sednemo u Hyundai i30N, međutim, da bi bilo kakav sud o njemu doneli, morali bi da ga testiramo na stazi. To nije automobil koji treba da vas impresionira završnom obradom, pa čak ni izgledom, on je pravljen da bude zabavan i glasan. Slučajno ili ne, odmah pored njega, žestoki konkurent – Seat Leon Cupra. Veoma slična cena, slične performanse, ista ciljna grupa, ali tradicija, dizajn i imidž idu na ruku Seatu. Šta biste vi izabrali?

U slučaju da vas interesuje kupovina nekog “narodskog“ automobila ove godine je bilo stvarno dobrih akcija. Volkswagen je napravio dobru ponudu pa je Golf 1.6 TDI mogao da se dobije za oko 15 000 evra u više nego pristojnoj opremi, dok recimo Opel Crossland X može da se dobije u rasponu cene od 14 do 16 hiljada evra u zavisnosti od opreme i motorizacije. Nismo slučajno pomenuli baš ta dva modela jer su u najpopularnijim segmentima trenutno, a po našem mišljenju nude dosta za uloženi novac.

Na kraju, ono neizostavno pitanje, koji automobil biste najradije odvezli kući prema ličnim preferencijama? Aca kaže Mazda MX-5 RF, Zokiju se najviše dopao Seat Leon Cupra, a meni kao i prošle godine Infiniti QX30. Napišite nam slobodno koji bi bio vaš izbor u FB komentarima.

Tekst&Foto/Video: I.Jankovski/A.Kušljić

Slični tekstovi

Komentari