Diskretnost, kvalitet i sigurnost su definitivno epiteti koji najbolje i najkraće opisuju brend Volvo.
Prethodnog vikenda Grand Motors nas je pozvao na zvanično predstavljanje novog kompaktnog SUV modela Volvoa XC60.
Čim smo saznali tačnu  lokaciju promocije znali smo da nas očekuje uzbudljiv vikend. Ovaj put uloga predstavnika PH ekipe je pripala meni.


Već sa parkinga videla se uredno organizovana ergela. Svi aktuelni modeli Volvoa poređani sledećim redom: S90, V90, XC90 i na kraju parkinga model zbog kojeg smo i došli: XC60 D5.

Spolja neverovatno podseća na starijeg brata XC90 što je dobro, jer je po meni nova linija XC90 najlepša linija koju Volvo dizajnirao ikada. Zadržali su tradicionalan dizajn, nenametljivost i dozu diskretnosti, ali su velikim grilom i širokim led farovima prednjem delu dali dovoljno agresivnosti da i dok stoji na parkingu može da se takmiči sa nemačkom konkurencijom. Novi XC60 toliko liči na XC90 da praktično dok se ne zagledate iz profila ne možete primetiti razliku.
Šveđani su visokim krovom rešili onu situaciju koja se dogodi kada vidite manji SUV pa niste sigurni da li biste ga pre svrstali u SUV segment ili u karavan putnički automobil. XC60 ćete bez imalo razmišljanja svrastati u prvu grupu.

Za volanom situacija fenomenalna, obruč volana manjeg prečnika od očekivanog, perforirana koža, komande za multimediju, ali ne i za menjanje brzina.
Centralni deo kontrolne table je skroz na mestu. Veliki displej je vertikalno okrenut i jasne je rezolucije sa samo jednim Home dugmetom. Sve opcije i gedžeti su lako dostupni i logični za upotrebu, a najzanimljvija je kamera od 360 stepeni koja pokriva najveću površinu, daleko veću nego konkurencija. Kada se parkirate vidite iz ptičije perspektive vaše, ali i sva parking mesta pored vašeg, tako da će se i najsmotaniji parking majstori snaći.

Na dnu centralnog dela nalazi se poluga menjača koja se pomera napred nazad po modovima: P,R,N,D, a odmah iza nje je mode dugme, kojim birate između: AWD, ECO,SNOW i Sport modova.

Pošto smo mi, jelte, PetrolHeads-i, odmah biramo Sport mod, te se pojavljuje ikonica na cajgeru koja potvrđuje izbor moda, a onda i ikonica koja pokazuje da se vozilo spušta i da je vešanje podešeno za agresivniju vožnju.
Na volanu situacija postaje osetljivija, tvrđa i direktnija i tek tada dobijate želju za gasom.

Sada je pravi trenutak za reći da je pod haubom D5 dizel bi-turbo motor sa 235 ks. Baš zbog toga što ima dve turbine dobijate instant snagu od 480 Nm već pri 1700 obrtaja. Što znači da težinu vozila od 1.8 tona u normalnom čak i malo dinamičnijem saobraćaju nećete osetiti.
Osmostepeni menjač u kombinaciji sa AWD pogonom od 0 do 100 km/h ispaljuje XC60 za svega 7.2 sekunde, što je morate priznati sjajan rezultat za SUV od 1.8t i motorom od četiri cilindra.

Stižemo do spusta niz košutnjak i tu počinje razmišljanje o sedištima Volvoa. Sedišta su kožne polukadice, ali nekako ne previše sportske pa pri malo bržim prolascima kroz krivine osetite da nedostaje malko bočne potpore.
Privodimo kraju krug, parkiramo se na mestu odakle smo krenuli i konstatujemo da su i kočnice odlično radile svoj posao i ispratile kako težinu tako i brzinu ovog modela.

Kada sam izašao napolje shvatio sam da mi je jedan manji SUV sa dizel motorom od 2000 kubika stavio osmeh na lice. Kasnije smo fotograf i ja konstatovali da je ovo skoro pa idealan gradski SUV kojem fali samo mrvica agresivnosti, mrvica čvrstine u vešanju i malo veća mrvica u ubrzanju pri brzinama preko 80 km/h.
Tu nas je prekinuo gospodin iz Grand Motorsa i saopštio nam da je prava stvar upravo stigla.

Iza nas se u tom trenutku pojavio još jedan XC60, ali namršteniji, na felnama od 21 col i dubljim branicima, ne toliko diskretno plavom bojom i čudnom oznakom na gepeku.
Piše nešto T8 Twin Engine R AWD!?!

Ni trena nismo oklevali, te smo se odmah prijavili za test i tek po ulasku u vozilo shvatili o čemu se radi. Zapravo, onaj XC60 D5 sa početka teksta postaje manje bitan, jer ovo je prava zvezda.
T8 Twin engine oznaka sa gepeka predstavlja 2.0 motor sa turbom i kompresorom koji izbacuje 320ks, a na to sve ima pomoć još jednog elektro motora od 87ks.
Znate li šta to znači?

To znači da se od nule ovaj SUV od 2 tone, katapultira prvo snagom elektromotora, zatim kompresora koji taman kad ostane bez daha preuzima turbina i dovodi do toga da je snaga, odnosno ubrzanje, linerano.
Nestvaran osećaj, vozite SUV od 2 tone koji reži kao trkački automobil, pucketa na šaltanju i do stotke ubrzava za samo 5.3 sekunde!

Na pola kruga na košutnjaku sam shvatio da je ovaj T8 hibrid sve ono što sam poželeo da bude malopre voženi dizel model.
Tvrđe vešanje, precizan volan, 410 konja na točku u svakom trenutku, u nižim ili višim obrtajima, u svakom momentu su na raspolaganju.

Sedišta koja vam zakucaju ramena tako da nema mrdanja i kao šlag na tortu pedale za šaltanje na volanu. Tek kad stanete možete se koncentrisati na ostatak detalja. R oprema predstavlja sportski paket, tako da svugde po enterijeru možete videti R bedž, ali i dijamantsku elektronsku ručicu menjača koja nema hod, već se pomeranjem napred nazad podešava mod. Ručica se više ne može ubaciti u P položaj, nego se iz bilo kog položaja pritisne P dugme i tako vozilo ubaci u Parking mod.

Od razlika primetio sam novi mod vožnje, Eco battery koji potpuno koristi kapacitet baterije, a štedi gorivo. Iskren da budem, 90% vožnje automobil je bio u AWD power modu gde sam mogao koristiti 100% snage oba agregata.

Nakon još jednog kruga, izlazeći iz vozila pitali smo za cenu shvativši da smo se upravo vozili u hybridu SUV sa 410+ ks, a to mora da košta.

Pošto su moj novi osmeh od uva do uva primetili svi prisutni, ljudi iz Volvo-a mi prilaze sa dodatnim informacijama.
Najzaslužnija stavka za fenomalno ležanje vozila su baterije koje se nalaze nisko na dnu zadnje klupe i tako stvaraju utisak da vozite karting, a ne vozilo od 2 tone. Cena testiranog modela je oko 68.000 eura, što je po meni odličan odnos uloženog dobijenog.

Ej, 410ks u SUV 4×4 koji čuva okolinu i u normalnoj vožnji troši manje od modela sa dizel motorom, ne ovo nije mašta, ovo je realnost.

Međutim moje oduševljenje se tu ne završava. Na dnu parkinga nalazio se brutalno sportski S60, ali nažalost u privatnom vlasništvu tako da nije postojala mogućnost testiranja.

Nežno plava boja, lipovi, spojleri do poda i pozadi plavi bedž PoleStar! Pitao sam ljude iz Volvoa za puno ime tog modela, na šta sam dobio odgovor da se radi o S60 T6 PoleStar sa pogonom na sva četiri točka.
Već u tom trenutku postalo mi je neprijatno da zapitkujem za performanse pa sam krišom izvadio mobilni kako bih izguglao nešto detaljnije. Našao sam informaciju da je pod haubom motor zapremine 2000 ccm sa turbom i kompresorom koji u totalu izbacuje 362ks!

Šveđani svaka čast!

Text/ Photo: A. Kušljić/ N. Dragorajac

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

18 + 17 =