Igor Sviderski kralj sveta!!! Druga takmičarska sezona, prva pobeda u karijeri i to u klasi 15 i nenadjebiv rekord od 15.000 sekundi u dramatičnoj završnici za infarkt! Znači rezultat koji se ne može pobediti! Svaka čast kralju!

Kakvo ludilo u Osijeku! Da je Mladen Delić živ mislim da bi se legendarni komentar ponovo orio: ljudi moji pa je li to moguće, ludnica, šta je ovo?!?! Otprilike tako je to izgledalo u klasi 15 za nas koji smo otišli da bodrimo tim Knauf kada je Igor prošao kroz cilj i na semaforu zasijalo vreme 15.000sek.

IMG_6438

Al ajde da krenem redom i da pokušam da vas uvečem u moje cipele i dočaram makar delić neverovatne atmosfere koja je krasila prethodnu subotu, a koju ću verovatno pamtiti celog života…

Do sada sam nekoliko puta bio na trkama ubrzanja i moram da priznam da mi je bilo super. Ne mogu da kažem da sam urlikao od sreće kad neko pobedi, al da je bilo dobro – bilo je. Osijek nisam planirao do pre mesec sve dok nisam sa više različitih strana čuo da je to jedno neopisivo ludilo i zasigurno najbolji događaj tog tipa u ovom delu Evrope. Ogroman broj učesnika, veliki broj zaista dobrih automobila, žurke koje se mesecima prepričavaju… Zaista je tako. Preko 160 takmičara, automobili od kojih su po neki, poput Audija S2, sposobni da stazu od 402 metra pređu za, meni neverovatnih, 8 sekundi, organizacija za primer tj što bi rekli na svetskom nivou i jedna predobra, vrhunska atmosfera.

IMG_6427

Blizina Osijeka utiče i na to da je tradicionalno prisutan i veliki broj vozila iz Srbije. Mislim da ih je za vikend bilo barem 20-ak, ako ne i više.

Ekipa Knauf

Ono što mi je nedostajalo u svim tim prethodnim trkama ubrzanja na kojima sam bio je to što sam išao da gledam automobile i da se divim performansama koje ostvaruju. Nisam poznavao ljude, pa nisam imao ni posebnog razloga da za nekog konkretnog navijam. Ovaj put sam bio tamo kao deo ekipe Knauf. I navijao za ove momke. Likova sa Knaufa ima podosta, ali srce te ekipe čine Nebojša (Kadet), Plavšić, Mačak, Aleksa, Boža, Deda, Jovan, Nemanja, Neša bmw…

IMG_6422

Poziv da im se pridružim i budem deo tima usledio je od Plavšića uz dodatno insistiranja od strane Nebojše par dana pred polazak. Naravno, takav poziv se ne odbija pa je pala definitvna odluka da se pridružim ekipi.

Momci su organizovano krenuli iz Beograda oko 4h ujutro. Iako je ceo event počinjao oko 10h, valjalo je na vreme odvući prikolice sa automobilima, pozicionirati svoj boks i spreman dočekati početak treninga. Ja sam krenuo značajno kasnije, ali sam uspeo da pristignem na stazu oko 10h30min. Celu ekipu osim Plavšića zatičem tamo i saznajem da će definitivno na trkama nastupiti: Nebojša/Kadet, Neša/BMW, Jovan/AlfaGTA, Igor/Alfa156, Deda/Audi, Nemanja/ŠkodaRS.

IMG_6302

Mačak, Boža i Aleksa su tu, ali ne voze. Tu su i tata Vule, Adrijana, i naravno one-and-only Cvija bez kojeg ni jedan događaj ovog tipa ne može da prođe.

Atmosfera

Pa ne mogu da kažem da su svi cvrkutali od sreće. Treninzi su počeli oko 10h, kalkulisalo se sa klasama, konkurencija jezivo jaka. Napetost se osećala, dobrim delom i trema. I sve je teklo manje više Ok, dok se neposredno pred kvalifikacije na jednom od poslednjih treninga Nebojši nije slomio birač. Auto je morao boks, tata Vule pod auto, a mi svi oko auta kao šatro da pomognemo. Ja prvi, a ne znam ni gde mi akumulator stoji u mojim kolima, al ko velim nema veze, možda Vule ožedni pa budem od koristi da dodam čašu vode.

IMG_6418

Zakuvavanje počinje zbog činjenica da se kvar otklanja teže nego što je planirano, jer Nebojša posle zimske pauze vozi prvu trku, jer je prošle sezone vozio najbolje 13.2, a sada bi trebalo bolje. Barem je tako u teoriji, al bez dokaza na papiru. Birati klasu 13 i pun gas pa šta bude il 14 pa kalkulisati sa oduzimanjem gasa bila je dilema do poslednjeg momenta. Auto je popravljen, al ne na vreme za kvalifikacije. Uz konsultacije odabrana je klasa 13, strategija za trku osmišljena: pun gas pa šta bude.

IMG_6365

Ostatak ekipe vozi kvalifikacije i prijavljuju se redom: Klasa 15 Deda, Jovan, Igor; Klasa 14: Neša BMW; Klasa13: Nebojša. Ostali momci iz Srbije su takođe razvrstani po klasama, od koji su klasa 15 i 14 najbrojnije- Klasa 15 preko 30 takmičara dok klasa 14 čak 48 takmičara!

Trka

Do samog početka trke i polaska naših momaka ređali su motori, Pro klase od kojih je najuzbudljivi bio Pro 4×4 gde je u finalu brutalni Audi S2 predao trku zbog kvara na menjaču. Neki su tu pauzu iskoristili za odmor, Cvija za dremku, a ja za jednu duplu domaću, čisto da razbijem tremu jer se sva napetost prenela i nas koji ne vozimo. Jbg, ipak smo tamo svi zajedno već pet šest sati te nemož’ da neosetiš na svojoj koži sav taj adrenalin, endorfin i dopamin koji se luči na i oko staze.

IMG_6292

Elem, na najavu starta klase 15, Cvija i ja se probijamo u prve redove i bacamo kvote na naše momke. Grešna mi duša, al sav fokus nam nekako ode na Jovana i Dedu. Jer Jovan uvek vozi oko 15.1-2, dok je Deda em najiskusniji em najlukaviji pa smo se nekako nadali da će makar neko od njih dvojice da se uspenje na pobedničko postolje. Na Igora skoro pa potpuno zaboravismo. Skoro da smo bili u fazonu – ajd nek pobedi makar jednog pa je uspeh da se proslavi…

IMG_6416

I poče trka… Prvi ciklus – sva trojica prođoše dalje… Drugi ciklus – sva trojica prođoše dalje… Cvija i ja već u ekstazi, postali najbolji drugari, sreći nema kraja, svi voze savršeno, već miriše polufinale… Treći ciklus – Deda ispada, IGOR I JOVAN U POLUFINALE!!!! Leptejebo šta je ovo, od četvoro u polufinalu dvojica naših sa Knaufa oleeeeoleeeee…

img24852

I onda totalni šok! Polufinalni par su Jovan i Igor! Cvija i ja kudimo na Boga, na sudije, na sve živo, belosvetska zavera protiv Srba, eto opet se ponavlja. Kreće prvi polufinalni par, ne sećam se više ni koje bio, mislim da su oba auta Hrvatski takmičari, al znam da smo strepeli jer oba su bila mnogo dobra… Pali se zeleno, oni odlaze, dok Igor i Jovan čekaju svoj red svi netremice gledaju u semafor ne bi li videli ko je prvi finalista… I onda ponovo šok!!!! Kao Ciga na času matematike- ćutimo, gledamo i neverujemo – 14.9 i 14.8!!! Oba prva polufinalista su probila klasu, što znači da automatski ispadaju, što znači da su Jovan i Igor zasigurno prva dva mesta, što znači da je Deda osvojio treće mesto, što znači da sva tri pehara idu za Beograd. Urla Cvija, urlam i ja, Bože hvala ti, sudije carevi!!!! Slave i Jovan i Igor, znaju da uzimaju pehare, samo je još ostalo da vidimo ko će prvo, a ko drugo mesto, naravno sve pod uslovom da se ne probije klasa.

IMG_6415

Pali se žuto, pali se zeleno… Jovan i Igor odlaze… Start odličan, vožnja dobra, prolaze kroz cilj.. Samo da klasu nisu probili leptejebo… Pali se semafor: Igor 15.000 Jovan 15.002.  Igor šampion, Jovan drugi, razlika dve stotinke, vreme 15.000, Sale Đorđević trojka u poslednjoj sekundi, Radanović gol u poslednjem minutu, Igor Milanović gol tri desetinke pred kraj, IGOR SVIDERSKI 15.000!!!!! Alooooooo BATOOOOOO pa to je nepobedivo vreme jer milimilisekunda ispod već si probio klasu i ispadaš. Čoveče da li svestan kakav rezultat si napravio i to u finalu!!!

IMG_6405

Hoću da plačem od sreće al suze ne idu te onda skačemo od sreće, čekamo šampiona da se preveze do nas, već su i ostali pritrčali, svi čestitaju i slave, umalo zaboravismo da i ostali treba da voze, jedva nas sakupiše tamo oko staze…

Iskren da budem ne sećam kada sam poslednji put u sportu imao ovakav nalet emocijama kao tada kada smo gledali finalnu vožnju. Iako nam se slavilo, slavlje smo ostavili za kasnije jer trebalo je ispratiti i ostale klase i dati momcima podršku. Međutim, ono što smo svi već tada znali je da je teško da ćemo ponovo gledati ovako uzbudljivu završnicu sa ovako skrojenim rezultatom, koji je već sada iz ove perspektive antologijski.

IMG_6393

Klase 14 i 13

Vraćamo se nazad na početne pozicije, počinje klasa 14, u njoj 48 takmičara, dosta naših iz Beograda a među njima i Neša BMW i Nemanja Škoda RS. Nažalost, obojica ispadaju vrlo brzo, kao i ostatak ekipe iz Srbije osim jednog – tamni Audi A5 koji gazi sve redom. Do polufinala. Ne znam ko je vozio auto, al da je samo malo ranije popustio gas u polufinalu klasa ne bila probijena i imali bi još jedan pehar…

IMG_6389

Klasa 13, kreće odmah za njima, tu je Nebojša sa Kadetom. Sve nade polažemo u njega, al nažalost i on ispada u prvom ciklusu. Nastavljamo da gledamo istu klasu i prebacujemo nade na Ivana sa crvenim Golfom GTI revo. Praši jednog za drugim sve do polufinala. Atmosfera ponovo do usijanja kada prolazi i polufinale. Drugo mesto zagarantovano, možda i prvo, Golf je ozbiljno namunjen, Ivana ne poznajem al deluje iskusno, ne gajimo sumnju da će klasa biti probijena. I nije! Golf je odradio posao za pehar, još jedno prvo mesto ide za Beograd, njegovi u timu slave, a ja posle trke saznajem da je Ivan 11 godina na street race-u i da po spostvenom priznanju ne pamti kada je poslednji put imao ovakvu tremu kao danas.

IMG_6432

Cvija i ja se konačno vraćamo u boks, dim i miris se oko boksa šire na sve strane, al ne od spaljenih guma već od roštilja šta ga Adrijana metnula na žicu, zlostavljamo šampiona da ode po pivo, jer valja zaliti hladnim Ožujskim da se urekne ova pobeda…

Uz ćevape, priče i pivčinu, noć već polako počinje da pada, i dok se ja spremam za polazak za Beograd, Nebojša ponovo izvozi auto na stazu da ga još malo isproba. Ovaj put ne za dugo, jer se uskoro vraća u boks, neraspoložen i namrčen što je značilo da se polako svi odvoje od ćevapa i flajke i zauzmu svoje mesto ispod haube jer nešto u autu definitnovno ponovo ne štima…

nastaviće se…

Tekst i Photo: Zoran Glavaški

IMG_6444IMG_6435IMG_6434IMG_6380IMG_6354IMG_6352IMG_6350IMG_6349IMG_6346IMG_6345IMG_6322IMG_6321IMG_6317IMG_6316IMG_6309

6 thoughts on “Osijek Street Race 402m: Beogradska zvone zvona da pozdrave Šampiona

  1. Jovan vs. Igor: razlika dve hiljadite, a ne dve stote, nauciti matematiku pod hitno!
    A o Slavoncima ne vredi trositi reci, extra kao i svaki put !

      • U textu stoji: 15.000 i 15.002 i zakljucak autora – razlika dve stote. Na osnovu ovih podataka je bio moj komentar. Koja su stvarno vremena bila – nemam pojma, te “sporije” klase stvarno ne pratim, ali od 13ke pa na brze sam uvek na samoj stazi, uglavnom pored senzora za 60ft. i slikam, snimam…

  2. Pingback: Osijek Street Race 402m – Auto Servis Valex

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

2 + twenty =